سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شاهین محمدصادقی

حوزه/ شاهین محمدزمانی گفت: در طرح شهید سلیمانی که از سوی بسیج جامعه پزشکی کشور اجرایی شد، یکی از اصلی ترین محورها بیماریابی فعال بود؛ حدود ۲۰۰ هزار نفر بسیجی غربالگری و شناسایی را به صورت خودجوش انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر شاهین محمدزمانی، امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد،گفت: طرح شهید سلیمانی به عنوان طرحی برای کمک به وزارت بهداشت برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی افزود: ما که در تیرماه سال جاری میانگین تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا را ۳۰ نفر در روز می دیدیم، اما این آمار متأسفانه تا ۵۰۰ نفر افزایش یافت.

محمدزمانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به سپاه و بسیج دستور دادند تا به کمک مردم به مبارزه با کرونا و همراهی با وزارت بهداشت بشتابند.

وی گفت: اساس طرح شهید سلیمانی بر پیشگیری است؛ پیشگیری هم مقدم بر درمان و هم بسیار کم هزینه تر از آن است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: در طرح شهید سلیمانی که از سوی بسیج جامعه پزشکی کشور اجرایی شد، یکی از اصلی ترین محورها بیماریابی فعال بود؛ حدود ۲۰۰ هزار نفر بسیجی غربالگری و شناسایی را به صورت خودجوش انجام می دهند.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان گیلان بسیجی ها توانستند ۱۰ هزار بیمار را شناسایی و از خانه ها بیرون آورند تا از انتقال بیماری به افراد سالم جلوگیری شود.

محمدزمانی گفت: یکی دیگر از محورهای طرح شهید سلیمانی جداسازی هوشمند است؛ طی این طرح از بیماران بوسیله معتمدین محل، ائمه جماعات و سایر بزرگان جامعه خواسته شد که در خانه بمانند.

وی افزود: بسیج با این فعالیت ها عزیزتر از قبل شد؛ با رفتن بسیجی ها به درب منازل مردم و اهدای ماسک و بسته های بهداشتی به آنان و همچنین انجام تست و معاینات پزشکی و تشخیصی توانسته اند نزد مردم از محبوبیت بالایی برخوردار شوند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور بیان داشت: نام سردار دل ها نیز با این طرح بیشتر از قبل به دلها نفوذ کرد.

وی تصریح کرد: مرکزی در واشنگتن زیر نظر سازمانی جهانی بهداشت به بررسی میزان شیوع بیماری ها در دنیا می پردازد؛ این مرکز پیش بینی کرده بود که وضعیت کرونا در ایران از کشورهایی همچون آلمان و ایتالیا بسیار بدتر خواهد بود، اما در حال حاضر می بینیم که نتیجه بالعکس شده و خود سازمان جهانی بهداشت نیز از این موضوع متحیر است.

شاهین محمدزمانی گفت: طرح شهید سلیمانی توانست جو روانی را آرام کند و به مردم آرامش و امنیت خاطر ببخشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha