جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: برگزاری کرسی های آزاداندیشی از ضروریاتی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند و برگزاری آن به نظر بنده وجوب شرعی است؛ چراکه موضوعات مهمی وجود دارد که نیازمند برگزاری این کرسی های آزاداندیشی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید اکبر حسینی نژاد در سلسله نشست های «بصیرت افزایی مکتب حاج قاسم در امتداد فیضیه» که با عنوان «۱۹ دی و مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه انقلابی» از سوی مجمع نمایندگان طلاب، قرارگاه حوزه انقلابی و واحد سیاسی بسیج مدرسه فیضیه و دارالشفا در مدرس امام مدرسه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: فرارسیدن روز ۱۹ دی، روز قیام مردم قم را گرامی داشته و از مقام معظم رهبری که به مناسبت این روز، ارتباط تصویری مستقیم با مردم داشتند، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی در پاسخ به این سؤال که مجمع نمایندگان طلاب چه اقداماتی را برای مطالبه رهبر انقلاب مبنی بر تحقق حوزه انقلابی انجام داده است؟، ابراز داشت: رهبر انقلاب فرمودند قم شهر و مرکز انقلاب است و انقلاب از این شهر به کشور منتقل شده است؛ پس حوزه علمیه قم انقلابی است و باید انقلابی بماند؛ قمی که در سال ۱۳۵۷ انقلاب را به ثمر رساند و قدرت نور انقلاب را منتشر کرده است، باید همچون همان سال ها انقلابی مانده و طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز نسبت به انقلاب، دستاوردهای آن و صیانت از انقلابی ماندن قم تلاش نمایند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: این مجمع بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۴، در کنار بزرگان حوزه همچون جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه، مدیریت حوزه، اساتید و طلاب انقلابی، طرح مهمی را با کمک شورای طرح و برنامه مدیریت حوزه طراحی کرد که در آن شاخصه های حوزه انقلابی، اهداف، مأموریت ها، بایدها، نبایدها، راهکارها و ... تدوین و برای تصویب به شورای عالی حوزه های علمیه ارسال شد که این شورا نیز با کمال اشتیاق، این طرح مهم را به تصویب رساند و در نهایت برای اجرا به تمام مدیریت های استانی حوزه سراسر کشور ابلاغ شد.

سخنران این نشست به موضوع پیوند بدنه طلاب با بزرگان حوزه که مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب بوده است، اشاره و تصریح کرد: بعد از ملاقات نمایندگان طلاب با رهبر معظم انقلاب، مصوبات، آیین نامه ها و دستورات ویژه ای در دستور کار مجمع نمایندگان طلاب قرار گرفت که یکی از آنان تشکیل مجامع استانی بوده است؛ ما در مجمع نمایندگان طلاب از ۳۱ استان نماینده داریم و برای هر استان، مجمع استانی تشکیل شده است و این مجامع، مأموریت ها، برنامه ها و مطالباتی را در دستور کار خود دارند؛ همچنین این مجامع استانی در جلسات استانی یا شهرستانی نیز مهمان های ویژه ای را دعوت می کنند که هدف از دعوت آنان، مطالبه گری درباره موضوعات گوناگون است؛ همچنین مجامع استانی با مسئولان گوناگون جلسات متعددی داشته و در این جلسات نیز مطالبات خود را بیان می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد بیان داشت: امروز در کمیسیون های ۱۲ گانه مجمع نمایندگان طلاب، طرح هایی در موضوعات گوناگون تدوین شده و پس از تصویب در مجمع عمومی، به شورای عالی حوزه ارسال می شود تا در حوزه مورد اجرا قرار بگیرد و برای تحقق این طرح ها نیز مطالباتی انجام می پذیرد.

وی اظهار داشت: یکی از مطالبات رهبر انقلاب، پیگیری موضوعات گوناگون در حوزه بوده است که راه اندازی دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه که با پیشنهاد مجمع نمایندگان طلاب اتفاق افتاده است، عمل به این مطالبه رهبر انقلاب بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: امروز مجمع نمایندگان طلاب با همکاری دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه، افرادی را به استان ها برای ارائه مباحث انقلابی اعزام می کند تا  بتوان به شبهات موجود پاسخ داد و بصیرت طلاب و فضلا را بالا برد.

سخنران این نشست تصریح کرد: امروز دفتر حوزه انقلابی از سوی مجمع نمایندگان طلاب در فیضیه تأسیس شده تا منویات رهبر معظم انقلاب را پیگیری کرده و ارتباطات گوناگونی را ایجاد نماید تا بتوانیم حوزه علمیه قم، مطابق با نظر رهبر معظم انقلاب، انقلابی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با اشاره به موضوع برگزاری کرسی های آزاداندیشی در حوزه، بیان داشت: برگزاری کرسی های آزاداندیشی از ضروریاتی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند و برگزاری آن به نظر بنده وجوب شرعی است؛ چراکه موضوعات مهمی وجود دارد که نیازمند برگزاری این کرسی های آزاداندیشی است.

وی اظهار داشت: امروز شبهات بسیاری وجود دارد که سبب تفرقه نیروهای انقلابی شده و با برگزاری کرسی های آزاداندیشی می توان به نتیجه مناسبی رسید.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ابراز داشت: امروز نیازمند این جلسات هستیم تا گروه های گوناگون در این جلسات حضور داشته و به بیان نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود بپردازند تا بتوانیم خروجی مناسبی از این جلسات داشته باشیم.

سخنران این نشست خاطرنشان ساخت: فیضیه مرکز اطلاع رسانی و مرکز انقلاب است و باید در این مدرسه مبارکه، اطلاعات ضروری و مهم به دست همگان برسد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در پایان تصریح کرد: یکی از وظایف مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، واسطه بودن میان طلاب و بزرگان است؛ اما در کنار آن، برنامه های فراوانی در حال انجام است که یکی از آنان، مطالبات مجامع استانی از مسئولان استان خود است؛ امروز نمایندگان طلاب در مسائلی همچون مواسات، کمک های کرونایی، سیل و ... ورود داشته و بسیار موفق بوده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha