پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رونمایی از کتاب ره‌آورد پژوهش

حوزه/ کتاب «ره‌آورد پژوهش(۱): یادداشت نویسی علمی» حاصل تلاش طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام و تهیه و تنظیم توسط حجت‌الاسلام والمسلمین هادی منش با حضور مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیین رونمایی از کتاب «ره‌آورد پژوهش(۱): یادداشت نویسی علمی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل هادی منش گردآورنده کتاب و  ریحانه حقانی معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام در سالن جلسات معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

این کتاب که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل هادی منش تهیه و تنظیم شده و شامل یادداشت‌های طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام با محور ویژه «سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی» است، در قطع رقعی و شامل ۲۸۰ صفحه توسط انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل هادی منش در این مراسم عنوان کرد: این کتاب با نام و یاد شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و همزمان با چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب حاصل تلاش و قدم طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام و حوزه‌های علمیه است، اظهار داشت: ۹۸ نفر در کارگاه‌های مهارت افزایی «یادداشت نویسی علمی» که به همت انجمن علمی پژوهشی تاریخ معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، حضور یافتند و بیش از ۷۰ یادداشت علمی با موضوع «سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی» خلق کردند.

این پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: کارگاه یادداشت نویسی علمی مبتنی بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بود که علم نافع علمی است که نیاز جامعه و نیاز آینده را برآورده کند و این علم باید در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه جریان داشته باشد، چنانچه ایشان در سال ۹۴ در بیاناتی فرمودند: «علم باید، هم نیاز امروز را تأمین کند، هم نیاز آینده را؛ این آینده را حدس بزنید، محاسبه کنید ببینید چه چیزی لازم داریم».

وی با اشاره به واژه «وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ» در قرآن کریم، گفت: چه متقینی بالاتر از کسی که نه تنها ایران اسلامی و منطقه بلکه جهان را از شر اشرار نجات داد و برای ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف زمینه سازی می‌کند و تلاش‌هایی که در جهت مقاومت انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی منش بیان کرد: در فراخوان اعلام شده، محور ویژه را نگارش یادداشت‌های علمی با محور مقاومت و سالیاد شهادت شهید سلیمانی قرار دادیم، زیرا همانطور که گفته شد، باید از شخصیت شهید سلیمانی به عنوان مکتب قاسم سلیمانی نام برد.

وی تصریح کرد: ما هر سال شخصیت‌های بزرگی از دست می‌دهیم، اما ضمن بررسی‌های انجام شده، تصاویر پروفایل‌های مربوط به شخصیت‌ها نهایت تا دو ماه در فضای مجازی قرار می‌گیرد؛ حال آنکه در طول یک سال گذشته، عکس شهید سلیمانی هنوز از پروفایل برخی افراد پاک نشده و فعالیت‌های فضای مجازی درباره این شهید سعید بزرگوار در سرتاسر دنیا وجود دارد.

نویسنده کتاب «ره‌آورد پژوهش» ضمن قدردانی از مساعدت‌ها و همراهی‌های مجموعه جامعه الزهرا علیهاالسلام در تولید این اثر، گفت: یادداشت‌هایی که در این کتاب منتشر شده است، برخی اثر زیادی در فضای مجازی داشت که امید است مورد مرضی خداوند قرار گیرد.

در این مراسم، همچنین پژوهشگران جامعه الزهرا علیهاالسلام که در همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» مقاله ارائه کرده بودند، تجلیل شد.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha