پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پژوهش

حوزه/ کارگاه علمی پژوهشی با موضوع «تفکر نقاد» در مدرسه علمیه الزهراء(س) فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام روح الله رحمانی، در کارگاه علمی پژوهشی با موضوع «تفکر نقاد» گفت: تفکر نقاد یکی از مهارت های سبک زندگی است که بر ذهن تمرکز دارد و  در پاسخ به سوال چگونه سنجیده تر فکر کنیم؟ به کمک می آید و اگر به صورت درست انجام شود به انسان فضیلت فکری می دهد و باعث خوش_فکری، شهامت فکری و ارائه افکار درست می شود  و باعث ساماندهی در فکر می شود، تفکر نقاد کمک می کند تا غذای سالم به ذهن انسان برسد تا فرد از مشکلات فکری نجات پیدا کند.

وی ادامه داد: زمانی که افراد مطلبی را دوست نداشته باشند خیلی راحت تر حالت نقد به خود می گیرد پس موانعی بر سر راه تفکر نقاد وجود دارد مثلا عادت های ذهنی نسبت مسائل مختلف، داشتن تعصب نسبت به فرد یا دانسته ها، پیش داوری کردن نسبت به مطالبی که شنیده می شود؛ بیماریهای فکری از جمله وسواس فکری و...می تواند موانع اصلی در مقابل تفکر صحیح و نقد درست شود، لذا باید توجه داشت در مقابل یک مسئله یا مطلب واحد افراد به مقتضای نوع تربیتی خود عکس العمل متفاوتی نشان می دهند.

استاد حوزه گفت: برای به دست آوردن تفکر نقاد ملاک هایی وجود دارد، مثل وضوح سخن یا مطلب، تحقیق در درستی مطلب، داشتن تفکر و نگاه عمیق نسبت مسائلی که انسان با آن برخورد می کند، همه جانبه نگری و...، که هر فردی با مواجهه با مسائل و مطالب مختلف باید از این ملاک ها استفاده کند.

گفتنی است، کارگاه علمی پژوهشی با موضوع «تفکر نقاد» به صورت برخط از سامانه سیما با مشارکت مدارس علمیه الزهرا(س) فریدن، فاطمیه درچه، حکیمه سپاهانشهر، زهرائیه نجف آباد، حضرت نرجس یزدانشهر، زینب کبری (س) اردستان و الزهرا (س) گلدشت برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha