جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم گرامیداشت ارتحال علامه محمدتقی مصباح یزدی، آیت‌الله محمد یزدی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ شکرالله سلیمانی

حوزه/ مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، آیت‌الله محمد یزدی و حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمانی، در مدرسه علمیه جزائریه شهرستان شوشتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله شیخ محمدتقی مصباح یزدی، آیت‌الله محمد یزدی و امام‌جمعه فقید شهرستان شوشتر حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکرالله سلیمانی در مدرسه علمیه جزائریه این شهرستان، با حضور حجت‌الاسلام سید علی موسوی جزایری، مسئول مدارس علمیه شهرستان شوشتر، مسئولین ادارات مختلف، نیروهای نظامی و انتظامی، طلاب و روحانیون شهرستان شوشتر برگزار شد.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام‌ سید محمدتقی طیب زاده، مدیر مدرسه علمیه جزائریه بود که وی به بیان ابعاد مختلف شخصیت علمی و عملی مرحوم آیت الله مصباح یزدی، آیت‌الله محمد یزدی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمانی پرداخت.

حجت‌الاسلام‌ طیب زاده، ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله مصباح به بیان خصوصیات علمی و اخلاقی ایشان پرداخت و اظهار داشت: آیت الله مصباح یزدی عمار انقلاب و یک سرباز به‌تمام‌معنا برای رهبری بوده  که همیشه در میدان علمی مشغول جهاد بود، آنچه باعث هجمه‌های همه‌جانبه معاندین به آیت الله مصباح یزدی شد، بصیرت ایشان و تلاش برای بصیرت افزایی جامعه بود.

مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر تصریح کرد: آیت‌الله مصباح یزدی از مؤثرترین افراد در ایجاد تغییر و تحول در حوزه‌های علمیه کشور و رشد همه‌جانبه طلاب بود همچنین وی یکی از نوابغ حوزه‌های علمیه بود که در ۲۵ سالگی به درجه اجتهاد رسید.

وی با اشاره به رحلت آیت‌الله محمد یزدی خاطرنشان کرد: آیت‌الله محمد یزدی یکی از پشتوانه‌های نظام بوده که ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را بر عهده داشت رحلت او داغ جان‌سوزی برای حوزه‌های علمیه بود.

حجت‌الاسلام طیب زاده در ادامه به فقدان حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکرالله سلیمانی امام‌جمعه فقید شوشتر اشاره کرد و گفت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمانی در مدت حضور خود در شوشتر خدمات ارزنده‌ای از خود بجای گذاشت و امروز در تمام محافل ورد زبان عامه مردم شوشتر است و فقدان او داغ بزرگی بر قلب علما و جامعه علمی شهرستان شوشتر گذاشت.

وی در پایان گفت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمانی در کنار خدمت در سنگر امامت جمعه و خدمات اجتماعی دست از فعالیت علمی نکشید و سال‌ها کرسی درس خارج ایشان برای طلاب محل کسب فیض بوده فلذا از طلاب می‌خواهم چنین شخصیت‌هایی را برای خود الگو قرار دهند.

در پایان این مراسم حضار با قرائت قرآن و فاتحه یاد آن علمای بزرگوار را گرامی داشتند.
 



انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha