جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محسن اراکی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه آیت‌الله مصباح را نماد استقامت و شهادت دانست و گفت: مردان خدا غیرت دینی دارند و از انحراف جامعه دلشان به درد می‌آید و برای هدایت مردم تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی امشب در مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی که در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها  از سوی نهادی های عالی حوزوی برگزار شد، با بیان اینکه مرحوم آیت الله مصباح نماد استقامت و شهادت بود، عنوان کرد: در قرآن در کنار نبیین و صدیقین سخن از شهدا آمده است و این شاهدان فقط به معنای کشته شدگان در راه خدا نیستند بلکه شاهد در قرآن کریم فردی است که معیار تشخیص حق از باطل، چراغ هدایت و نجات دهنده مردم از گمراهی و ظلالت باشد.

وی ادامه داد: این شاهدان، شاهدان بر کتاب‌ و معیار تشخیص حقایق کتاب الهی، شاهدان بر حق معیار تشخیص حق از باطل و شاهدان بر مردم هستند یعنی در پیشگاه خدای متعال این‌ها شاهد جمعیت‌های راستین هستند و جمعی که این‌ها در آن حضور دارند جمع حق جویان و حق پرستان است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه هیچ جامعه ای بی شاهد نیست، ابراز کرد: آرزوی بزرگان و مردان الهی این بوده که از شاهدان محسوب شوند زیرا معیت با شاهدان است که انسان را به راه حق استوار می‌کند.

وی با بیان اینکه خدا مردانی دارد که در همه زمان‌ها وجود دارند و امیرالمؤمنین علیه السلام در نهج البلاغه آنها را مردان ذکر و یاد خدا می نامد، گفت: تمام ابعاد مردان الهی، ذکر و یاد خداوند است و از آنان تعبیر به مصباح و چراغی کرده اند که با نور خود انسان ها را از گمراهی نجات می دهند و انسان با نگاه به آنها یاد خدا می‌افتد و آیت الله مصباح یزدی این چنین بود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه سلوک، عرفان، معرفت و فقه در مردان خدا جلوه می کند، گفت: مردان خدا غیرت دینی دارند و از انحراف جامعه دلشان به درد می آید، همانند رسول الله صلی الله علیه و آله که با انحراف مردم آزرده خاطر می شد این مردان خدا هم اینگونه هستند.

وی با بیان اینکه انسان های دلسوز نگران هدایت مردم هستند و نمی‌خواهند مردم به جهنم بروند، گفت: انسان‌های الهی نمی‌توانند در برابر جریان‌های گمراه کننده ساکت بنشینند و نسبت به گمراهی مردم بی تفاوت باشند.

استاد حوزه علمیه قم درد کشنده حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را گوشه نشینی امیرالمؤمنین علیه السلام و به بی راهه رفتن جامعه دانست و گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها در خطبه ای تصریح کردند که با گوشه نشین کردن علی علیه السلام شمشیرهای برافراشته را بر جان و مال خود مسلط و بر خود ستم کردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha