شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حضرت زهرا(س)

حوزه/ حجت الاسلام جوانی با بیان این که مسئولیت در حکومت اسلامی بزرگترین امانت است و مواظبت زیادی را می طلبد، گفت: مراقب باشیم عده ای با استفاده از نام دین و شهدا به اسلام و انقلاب ضربه نزنند، کاری که اصحاب فتنه در سال ۸۸ به آن متوسل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام امید جوانی، شامگاه دوشنبه در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که به همت جهادگران فاطمی ارومیه به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه ترسیم حیات سیاسی اجتماعی انسان بر مبنای توحید، یکی از کارهای حضرت زهرا (س) بود، اظهار داشت: دین اسلام برای همه ابعاد بشر برنامه دارد و در زمان حضور امام این برنامه توسط معصوم و در زمان غیبت هم توسط ولایت فقیه ترسیم و بیان می شود.

وی با بیان این که در جامعه توحیدی اطاعت از امام و در زمان غیبت از ولی فقیه لازم و ضروری است، ادامه داد: در نظام ولایتی و امامتی باید در جامعه عقلانیت حاکم باشد، در حالی که حکومت های غیر الهی برای استبداد و استحمار مردم از جهل و احساس آن ها استفاده می کنند.

کارشناس فرهنگی اضافه کرد: حضرت زهرا (س) جامعه دینی زمان پیامبر(ص) و بعد از رحلت ایشان را آسیب شناسی کرد و امروز هم این آسیب شناسی لازم و ضروری است و از جمله آن آسیب شناسی که فاطمه (س) تبیین کرد بحث نفاق بود که در خطبه فدکیه عنوان کرده و فرمودند؛ نفاق در بین شما رخنه کرده است و بعد از رحلت پیامبر خود را نشان داد و شما پرده حیا را پاره کردید.

وی اضافه کرد: نفاق از مهم ترین مباحثی است که قرآن در مورد آن هشدار داده و بر اساس دو رویی و عدم داشتن صدق قلبی قوام پیدا می کند و خداوند در سوره منافقین به آن اشاره کرده و بیان می کند که اهل نفاق به حضور پیامبر می آیند و بیان می کنند که ما می دانیم تو رسول خداوند هستی، اما این سخنان بدون پشتوانه قلبی و صدق نیت است، و زمانی که فتنه ها روی دهد و تشخیص بین مسلمان و کافر مکن نباشد نفاق خود را نشان می دهد که روایات ائمه معصومین و آیات قرآن علائم و نشانه های آن را بیان کرده است و منافق عمدتا دارای اضطراب درونی است و برای اثبات سخنان خود به دروغ متوسل شده و به امانت خیانت می کند.

حجت الاسلام جوانی با بیان این که مسئولیت در حکومت اسلامی بزرگترین امانت است و مواظبت زیادی را می طلبد، گفت: باید زندگی اهل بیت(ع) در نظم و وفای به عهد الگوی همه ما باشد و به آنچه که وعده دادیم حساس باشیم و مراقب باشیم عده ای با استفاده از نام دین و شهدا به اسلام و انقلاب ضربه نزنند، کاری که اصحاب فتنه در سال ۸۸ بدان متوسل شدند.

وی اضافه کرد: سیره حضرت زهرا(س) یک سیره عقلانی است و خطبه ای که حضرت در مسجد النبی ایراد کردند، فقط یک اعتراض به وضع موجود و مطالبه گری نبود، بلکه اصول عقائد شیعه را از توحید تا معاد ترسیم کردند و لازم است امروز این خطبه برای مردم تبیین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha