سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
قوی تن

حوزه/ یک کارگردان سینما گفت: تجربه نشان داده در جشنواره فیلم فجر عموماً فیلم‌های ارزشی و فرهنگی با نامهربانی مواجه می‌شوند.

علی قوی‌تن کارگردان سینما در گفتگو باخبرگزاری حوزه، اظهار کرد: وقتی فیلمی درباره بزرگان فرهنگ و ادب این سرزمین ساخته می‌شود در حقیقت به مردم درباره داشته‌های  فرهنگی و هنری کشورشان اطلاعات داده می‌شود؛ همان کاری که کتاب‌ها تا به امروز انجام داده‌اند. در ضمن سینما برای آیندگان نیز کارکرد وافری دارد، چون فیلم‌هایی که در حوزه امور فرهنگی تولید می‌شود ده‌ها سال بعد نیز توسط مردم دیده خواهند شد.

وی افزود: متاسفانه فیلم‌های فرهنگی آنچنان که باید در کشورمان مورد توجه قرار نمی‌گیرد. برای مثال به جشنواره فیلم فجر اشاره می‌کنم که اکثراً نسبت به کارهای ارزشی نگاهی نامهربانانه دارند، البته نقدم به این دوره از جشنواره مربوط نمی شود چون با توجه به شناختی که از آقای طباطبایی دبیر جشنواره دارم می‌دانم او فرقی دلسوز برای سینماست که از کارهای فرهنگی همیشه حمایت کرده است.

قوی‌تن درباره فیلم اخیر خود «رویای شبانه» گفت: موضوع فیلم زندگی سهراب سپهری است. این شاعر یک سال‌ونیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از دنیا رفت، اما بعد از ۴ دهه هنوز هم وقتی نام او برده می‌شود از او به عنوان هنرمند با اخلاق و ارزشگرا حرف زده می‌شود، برای همین باورم این است اگر درباره بزرگان ادب این سرزمین فیلم بسازیم مطمئن باشید موضوعات دینی را هم مدنظر قرار داده ایم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha