جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی- مدیر حوزه علمیه کاشان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کاشان، آسیب خانه های تاریخی بدون مجوز در کاشان را جدی دانست و گفت: مطلب منتشر شده مربوط به خانه های ثبت نشده ای است که تعدادشان هم در کاشان کم نیست و ارتباطی به هتل ها و اماکن ثبت شده ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان به  پیامد خبری که در رسانه ها پیرامون خانه های تاریخی کاشان که در همایش سالانه  مبلغان طرح هجرت و امین کاشان، در حسینیه علی اکبر(ع) این شهرستان مطرح شد، اشاره کرد و گفت: دو دسته خانه تاریخی در کاشان داریم، اولی خانه های تاریخی و هتل هایی که با نظارت و کنترل میراث فرهنگی مورد بازید عموم قرار می گیرند و هیچ اتفاقی در این خانه ها نمی افتد، دسته دوم سفره خانه هایی که در آنها با برگزاری مراسم، میهمانی و جشن و عروسی محل سرو غذا می باشند نیز هیچ اتفاقی نمی افتد.

بیشتر بخوانید:

بر خانه های سنتی کاشان نظارت شود

وی با بیان اینکه منظور بنده از مطلب منتشر شده در خبرگزاری حوزه مربوط به خانه های ثبت نشده ای است که تعدادشان هم در کاشان کم نیست، افزود: بعضی افراد با تبدیل خانه های مسکونی خودشان به خانه تاریخی و اینکه این خانه ها در هیچ جا ثبت نشده و با درست کردن سایت، جذب توریست می کنند.

مدیر حوزه علمیه کاشان، آسیب خانه های تاریخی بدون مجوز در کاشان را جدی دانست و در پاسخ به بعضی از هتل داران کاشانی، گفت: به هیچ وجه منظور بنده در همایش ماهانه مبلغین طرح هجرت و امین کاشان، هتل ها و خانه های تاریخی ثبت شده نبوده است، گرچه بحث بدحجابی و عدم رعایت پوشش اسلامی در برگزاری بعضی از مراسم ها در اینگونه مکان ها هم قابل نقد می باشد.

وی افزود: بحث سرو مأکولات که در خبر منتشر شده، بر می گردد به اینکه اگر دقت و کنترلی بر خانه های تاریخی ثبت نشده ای که خودشان در فضای مجازی جذب توریست می کنند و تعدادشان هم کم نیست، نشود، معضلات و مشکلاتی را در آینده برای دارالمومنین، هتل داران، خانه های تاریخی و میراث فرهنگی کاشان به وجود خواهند آورد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با بیان اینکه میراث فرهنگی، جامعه هتل داران و خانه های تاریخی کاشان باید با معضلات فرهنگی در خانه های تاریخی بدون مجوز مقابله کنند، گفت: به دلیل اینکه خانه های تاریخی بدون مجوز با احساس آزادی، مسائل فرهنگی را رعایت نمی کنند، امیدواریم با کمک مسئولان و هتل داران با دقت و جدیت بیشتر و با ارائه خدمات بهتر بتوانیم جلو اینگونه معضلات را بگیریم.

وی به ظرفیت تبلیغی و فرهنگی حوزه علمیه کاشان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه حوزه علمیه کاشان با استقرار ۱۸ روحانی مبلغ زباندان آشنا به مسائل تاریخی و فرهنگی، توریست ها را با فرهنگ دینی و علمی کاشان آشنا می کند، لذا این آمادگی را داریم که در خدمت هتل داران و خانه های تاریخی ثبت شده در بحث توریست، نظارت، تاریخ شناسی و اطلاع رسانی باشیم تا بتوانیم فرهنگ دینی دارالمومنین کاشان را به شهرها و کشورهای دیگر منتقل کنیم.

گفتنی است، مدیر حوزه علمیه کاشان روز یک شنبه ۲۱ دی ماه در همایش روحانیون طرح هجرت و امین از وجود ناهنجاری ها و بی توجهی به چارچوب های شرعی و قانونی در برخی خانه های تاریخی کاشان و عدم نظارت بر این اماکن انتقاد کرده بود که با سوء برداشت هایی همراه بوده است.

البته کاربران هم با انتشار کامنت هایی(نظرات) در ذیل خبر، از ناهنجاری ها و عدم نظارت بر برخی اماکن تاریخی انتقاد و از طرح این مسئله توسط مدیر حوزه کاشان حمایت کردند و خواستار نظارت بر رعایت چارچوب های شرعی و قانونی در فضای اجتماعی شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha