جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرجی

حوزه / مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: دلیل اینکه ۱۰۰خانه سنتی کاشان با قیمت های میلیاردی و بسیار بالا توسط افراد نامعلوم خریداری شده چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی ظهر امروز در همایش ماهانه مبلغین طرح هجرت و امین کاشان، در حسینیه  علی اکبر(ع) این شهرستان به ظرفیت بالای تبلیغی حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت:  مبلغین  از تمام ظرفیت های تبلیغی در جهت مبارزه با جنگ نرم دشمن استفاده کنند.

وی به آسیب های فضای مجازی برای نسل جوان اشاره کرد و با بیان اینکه دشمنان میلیاردها تومان هزینه ساخت فیلم های انحرافی می کند، افزود: سیل عظیم تهاجم فرهنگی خانواده ها و جوانان را مورد تهدید قرار داده است و باعث شده آمار طلاق در جامعه افزایش یابد.

مدیر حوزه علمیه کاشان بر ورود مبلغان به فضای مجازی و تبیین معارف دینی تاکید کرد و افزود: باید تلاشهای بیشتری در مبارزه با نقشه های شوم دشمنان در فضای مجازی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی اضافه کرد: با توجه به اینکه دشمنان با شدت بیشتر شهرهای مذهبی را مورد تهاجم فرهنگی قرار داده اند و کاشان هم به عنوان یک شهر مذهبی از این آسیب مصون نیست، باید اقدامات جدی تری در این زمینه به عمل آید.

وی با طرح سوالی مبنی بر دلیل اینکه ۱۰۰خانه سنتی کاشان با قیمت های میلیاردی و بسیار بالا توسط افراد نامعلوم خریداری شده چیست؟ گفت: ده سال دیگر ۲۰۰ خانه سنتی بدون نظارت در کاشان خواهیم داشت که خبر نداریم در آنها چه خبر است.

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه در بعضی از خانه های سنتی کاشان شراب سرو می کنند، گفت: اکثر کسانی که در این خانه ها میهمان می شوند از کشورهای اروپایی هستند که شب آنها روز ماست.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با بیان اینکه آینده جهان پر شبهه است، گفت: دشمنان به دنبال مسموم کردن ذهن جوانان هستند.

وی در پایان  با بیان اینکه مبلغین با افزایش اطلاعات خود و قوی شدن باید پاسخ شبهات جوانان را در فضای مجازی بدهند، افزود: اگر ما نتوانیم در برابر شبهات ایستادگی کنیم، بچه های خودمان نیز آسیب خواهند دید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی DE ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    2 0
    احسنت به این شجاعت مدیر حوزه کاشان .
  • حسین DE ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    1 0
    متاسفانه زیر پوست شهر برخی فسادها وجود دارد که مسئولین کاشان اصلا به آن توجه نمی کنند . لازم است که مسئولین کاشان این موضوع را پیش از گذشته مورد توجه قرار دهند. از مدیر حوزه هم بابت این توجه به مسئله جدی تشکر می کنیم . پاینده باشید .
  • مطالبه گر DE ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    2 0
    به نظر بنده باید شهر کاشان جایگاه معنوی خود را حفظ کند اگر شهر کاشان پایتخت نهج البلاغه است باید مظاهر فساد در آن شهر نباشد . جای تعجب است که مسئولین هیچ اقدامی نمی کنند . حمایت خود را از سخنان مدیر حوزه اعلام می کنیم .
  • عبدالله IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    2 0
    امام علی علیه‌السلام: «و ما اعمال البر کلها و الجهاد فی سبیل‌الله عندالامر بالمعروف و النهی عن المنکر الا کنفثة فی بحر لجی»: تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا، در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به اندازه‌ی آب دهانی در مقابل دریایی پهناور بیش نیست» //// اگر مشروب در خانه های سنتی کاشان سرو شده باشد، قطعاً یک منکر بزرگ اجتماعی است و نباید از کنار آن گذشت. البته یک سوال مهم و اساسی وجود دارد که چرا مسئولان مربوطه و نهادهای نظارتی نسبت به آن واکنشی نداشته اند؟. این مسئله دو حالت دارد 1- یا از آن بی اطلاع بوده اند که نشان دهنده ضعف مدیران در حوزه نظارت است 2- یا بی تفاوت از کنار این منکر اجتماعی عبور کرده اند که در این صورت شرعاً و قانوناً مسئول هستد.
  • DE ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    2 0
    جسارت ایشان در بیان حقایق ستودنی است . مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است . اگر برخی مسئولین زمینه را برای فساد ایجاد می کنند باید پاسخ گو باشند .
  • امیر علی DE ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    2 0
    چطور است که وهابیت و دشمنان به این سادگی در کاشان جولان می دهند و اعتقاد مردم را هدف گرفته اند . مسئولان این شهر که داراالمومنین هم هست بی تفاوتند .
  • أبو مهدی یار IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    3 0
    از آیت الله سلیمانی انتظار داریم به این مسئله ورود کنند تا ریشه فساد خشکانده شود
  • قنبری IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    2 0
    متأسفانه اصل پول شده است
  • حامد IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    2 0
    آفرین به صراحت حاج آقای فرجی. کاشان معروف به دارالمومنین هست و سابقه تاریخی و دینی کاشان نباید با این کارهای زشت و ناهنجاری ها زیر سوال بره. مسئولین شهر کاشان حواسشون رو جمع کنن، چرا نظارتی نمیشه؟!.
  • آزاده IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    2 0
    نمایندگان و مسولین کاشان مراقب باشند .واقعا دشمن برای این شهر که دارالمومنین است نقشه کشیده تا چهره این شهر مذهبی را تغییر دهد .
  • علی رضا IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    الان ۵ ساله که حاج آقای فرجی همین مساله را تکرار می کنند. خب شما که حوزه هستید راهکاری ارایه کنید و فقط انتقاد نکنید.
  • مرجان IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    سلام،من علاقه داشتم یکی از این خونه های سنتی کاشان رو داشته باشم و داخلش قرآن پخش میکردم و رایگان در اختیار افراد میذاشتم ، متاسفانه در این محدوده قدرت دست ثروتمندان است .