جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کشیشی عزیزیان

حوزه/ داریاووش عزیزیان گفت: در ایام حمله داعش به مراکز مذهبی مسیحیان در سوریه و عراق، سردار سلیمانی بود که موجب نجات صدها هزار مسیحی از دست داعش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه کشیش داریاووش عزیزیان، امروز در همایش اتحاد اقوام و ادیان در مکتب سردار سلیمانی که در سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان این که بذل جان بالاترین بخشش است و سردار سلیمانی به آن درجه رسید، گفت: در طول چهار دهه انقلاب اسلامی با دو گروه مواجه هستیم که گروه اول جریان های سیاسی هستند که بر اساس نیازهای جامعه متحولِ انقلاب اسلامی سخن گفته اند و برخی ها در ادامه تغییر مسیر داده و اثرگذاری قبلی را از دست داده اند و عده ای هم بر عهدی که با مردم و انقلاب بسته بودند وفادار مانده و انقلاب را یاری کردند.

وی ادامه داد: طیف دوم افرادی بودند که در دفاع از کشور در جنگ تحمیلی به میدان آمدند و کشور را در این جنگ یاری کردند و امروز با ثبات قدم خود در این راه دفاع را به خارج از مرزهای کشور بردند و کل منطقه خاورمیانه را برای مقابله با توطئه های نظام استکباری بسیج کرده اند.

کشیش کلیسای شرق آشور با بیان این که آن هایی که در راه دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی بر عهد خود وفادار ماندند تبدیل به الگوی جامعه شدند، اضافه کرد: برخی از افرادی که در راه دفاع از مردم وفادار ماندند به عنوان الگو در اذهان ملت ها خواهند ماند وسردار سلیمانی از جمله آنهاست که گفتمان وی چه در دوران زندگی و چه بعد از شهادتش، تاثیر گذار بود و در آینده هم مورد کاوش قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به این که بعد از ظهور داعش و توطئه چند بُعدی دشمن، سردار سلیمانی وارد میدان شد و مردم منطقه را با مذاهب و ادیان مختلف برای مقابل با دشمن بسیج کرد، بیان داشت: در بحبوحه یورش گروه های تروریستی به اماکن مسیحی ها در سوریه و عراق که به آوارگی صدها هزار مسیحی از خانه و کاشانه منجر شد، سردار سلیمانی به عنوان امید مظلومین عزم خود را جزم کرد و به یاری آشوریان شتافت و تمهیدات لازم را جهت حمایت از شهروندان مسیحی در عراق و سوریه به وجود آورد که امروز هم در آشوری ها در بین نیروهای حشد الشعبی حضور دارند.

عزیزیان با تاکید بر این نقش سردار سلیمانی در اتحاد آشوری های عراق و سوریه، گفت: سردار سلیمانی به عنوان شخصیت فرا منطقه ای و فرا قومی، از آوارگی صدها هزار مسیحی جلوگیری کرد و این ویژگی نام این سردار را در منطقه جاودانه کرد.

کشیش کلیسای شرق آشور به نقش مرحوم حجت الاسلام حسنی، امام جمعه سابق ارومیه در ایجاد اتحاد بین اقوام در آذربایجان غربی اشاره کرد و بیان داشت: مرحوم حسنی شبیه کارهای سردار سلیمانی را برای حفظ اقوام و ادیان در آذربایجان غربی انجام داد و موجب مشارکت حداکثری مردم در حمایت از انقلاب اسلامی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha