شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کلشی نژاد

حوزه/ امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان این که داعشی ها هیچ فهمی از قرآن نداشتند، چرا که اهل قرآن به احدالناسی ظلم نمی کند، گفت: این گروه تروریستی ابزاری در دست استکبار جهانی بود و مقامات آمریکایی هم اعتراف کردند که داعش را آن ها به وجود آوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه ماموستا مامَد کلشی نژاد، امروز در همایش «اتحاد اقوام و ادیان در مکتب سردار سلیمانی» که در سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان این که دین اسلام زندگی مسالمت آمیز را برای همه بشریت  ترسیم کرده است، اظهار داشت: جریانات سالهای اخیر که در منطقه به نام اسلام روی داد برای خدشه دار کردن چهره دین بود و در هیچ جای تاریخ پیدا نمی شود که اسلام در برابر دیگر ادیان و اقوام بایستد و آزادی و حقوق آن ها را مورد خدشه قرار دهد، بلکه همیشه مدافع حریم اقوام بوده است و به احدی حق تجاوز به حقوق شهروندان نداده است .

وی ادامه داد: آنچه که در کشورهای منطقه اتفاق افتاد برای اسلام ستیزی بود. استکبار جهانی دشمنی آشکار خود با ادیان الهی را رو کرد و داعش را به وجود آورد و به دنبال نابودی همه تاریخ اسلام و دیگر ادیان بود و آن چه که به نام اهل سنت در منطقه طرح می شود برای معرفی چهره ای خشن از اهل سنت است تا هر کسی بخواهد در مورد مذاهب اسلامی تحقیق کند با تاریخی به نام داعش برخورد کند و با آن دین و مذاهب را بشناسد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان این که داعشی ها هیچ فهمی از قرآن نداشتند، چرا که اهل قرآن به احدالناسی ظلم نمی کند، افزود: این گروه تروریستی ابزاری در دست استکبار جهانی بود و مقامات آمریکایی هم اعتراف کردند که داعش را آن ها به وجود آوردند.

ماموستا کلشی نژاد ادامه داد: شیعه انگلسی و داعش دو روی یک سکه هستند و امروز هم دشمنان اسلام با حمایت از فرقه شیرازی به دنبال تحریف تشیّع هستند و می خواهند چهره ای خشن از اسلام تشیع معرفی کنند و به اسلام ستیزی خود جامعه عمل بپوشانند.

وی اضافه کرد: امروز استکبار جهانی برای تسلط به جهان اسلام به ۵ منطقه غزه، لبنان، سوریه، عراق و ایران نیاز دارد و این مناطق را عامل خنثی شدن توطئه هایش می داند و لذا داعش را به وجود آوردند تا موقعیت استکبار جهانی را در منطقه با ایجاد جنگ و آشوب مشروعیت ببخشند، اما سردار سلیمانی همه توطئه های آن ها را نقش بر آب کرد.

ماموستا کلشی نژاد تاکید کرد: هر آنچه که در سوریه و عراق اتفاق افتاد، دشمنان برای ایران برنامه ریزی کرده بودند و لازم است روحانیت شیعه و اهل سنت در راستای وحدت و انسجام و همدلی برای خنثی سازی توطئه های دشمن روشنگری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha