پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
واعظ موسوی

حوزه/ رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم بر لزوم معرفی و تبیین شاخصه های تربیتی سبک زندگی فاطمی برای عموم مردم و خانواده ها تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تسلیت ایام سوگواری شهادت صدیقه کبری(س) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) دختر نبوت، همسر ولایت و مادر امامت و حقیقتاً شخصیتی هستند که در تاریخ بشریت نمی توان بانویی را همتراز ایشان پیدا کرد.

وی افزود: ایشان در ابعاد مختلف اعم از نقش دختری، نقش همسری، نقش مادری و نقش های اجتماعی و فرهنگی و تربیتی و سیاسی، بهترین الگو و شاخص برای همه زنان بشریت بلکه همه مردان و زنان عالم خلقت به شمار می روند که باید به طور خاص از سبک زندگی نورانی ایشان درس بگیریم.

 رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم همچنین گفت: در مقام عبودیت و بندگی، آن حضرت عبادت های خالصانه و بسیار داشتند و در عین حال به عنوان همسر و مادر، به وظایف خویش به بهترین شکل ممکن عمل می کردند و در عین حال در عرصه مبارزات سیاسی و نقش آفرینی اجتماعی در کنار پدرشان رسول خدا(ص) و همسرشان امیرالمؤمنین(ع)، بهترین یار و یاور نبوت و امامت بودند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) همچنین در دوران زندگی مشترک کوتاه اما بسیار پربرکت خود با امیرالمؤمنین(ع)، چهار فرزند را تربیت کرده و به عالم بشریت تقدیم کردند که دو نفر از آن ها سبطین رسول خدا(ص) و امام معصوم هستند و مانند و نظیری در دنیا ندارند و دو دختر نیز قریب به عصمت هستند و همواره توانسته اند به بهترین نحو ممکن، هر جا که لازم بوده در فعالیت های اجتماعی و دفاع از جریان حق حضور یافته و با وجود سخت ترین مصائب و مشکلات، یار و یاور صدیق امامان معصوم ما باشند.

وی افزود: بی شک اگر تربیت یافتگان در دامان حضرت زهرا(س) پس از شهادت امیرالمومنین علی(ع)، رهبری و ارشاد معنوی جامعه را به عهده نمی گرفتند، دشمنان قسم خورده اجازه نمی دادند که اثر و نامی از دین و آیین اسلام باقی بماند و لذا ما همه مدیون حضرت زهرا(س) هستیم که چنین فرزندانی را در دامان پاک خود پرورش داد.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی بیان داشت: زندگی ساده و بی آلایش و در عین حال معنوی حضرت زهرا(س) توانست نقطه عطف مهم تاریخ از نظر معنوی و اعتقادی باشد و جریان حق را معرفی کرده و جلوی نفوذ اعتقادات باطل و خرافات را بگیرد.

وی افزود: از این منظر حقیقتاً باید گفت که اگر جریان فرهنگی و تربیتی حضرت فاطمه (س) نبود، ما نمی توانستیم امروز با افتخار پیروی از مکتب حقه تشیع و افکار ناب و پویای اهل بیت عصمت و طهارت را به دنیا عرضه کنیم.

 رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم، گفت: حضرت صدیقه کبری(س) در هر بُعدی از زندگی خود، تمام تلاش خویش را بکار بست تا بتواند به عنوان بنده خاص و خالص خدا و همسری وفادار و مادری بسیار مهربان و دلسوز برای فرزندان خویش و فرزندان امت اسلامی نقش آفرینی کند

وی با تأکید بر این که ما باید شاخصه های تربیتی و فرهنگی سبک زندگی فاطمی را به مردم و خانواده ها معرفی و تبیین کنیم، ابراز داشت: ان شاءالله باید بکوشیم که به طور خاص، بانوان جامعه ما و بانوان جهان، حضرت زهرا(س) را در همه عرصه های زندگی شخصی و اجتماعی و اخلاقی خود به عنوان یک الگو و اسوه قرار دهند تا بتوانیم زمینه شکل گیری جامعه آرمانی در آستانه ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) را فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha