پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سوگواره ایام فاطمی

حوزه/ دبیر سوگواره ملی شعر آیینی به زبان مادری ویژه شعرای اقوام از اعلام فراخوان سراسری نخستین سوگواره ملی شعر فاطمی به زمان مادری خبرداد.

حجت الاسلام شیخ یحیی پروین در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، از اعلام فراخوان سراسر نخستین سوگواره ملی شعر فاطمی به زمان مادری خبر داد و اظهار کرد: این مراسم به زبان‌های فارسی، ترکی قشقایی، عربی، کردی، آذری، بختیاری، لری، بلوچی، ترکمنی، کرمانجی، مازنی و ... برگزار خواهد شد.

وی با اعلام اینکه نخستین شخصی که در سوگ حضرت زهرا(س) شعر سرود، امیرالمومنین(ع)  آن هم در نیمه های شب و در مراسم دفن مظلومامه و شبانه حضرت زهرا(س) بود از تمام شاعران کشور دعوت کرد تا با ارسال آثار خود با زمان مادری در این سوگواره شرکت کنند.

دبیر سوگواره ملی شعر آیینی به زبان مادری با تاکید بر اینکه که موضوعات مد نظر نخستین سوگواره  اشعار آیینی به زبان مادری که در دو بخش اصلی و فرعی اعلام شده که بخش اصلی آن شامل، هجوم به خانه وحی، غصب فدک، غسل شبانه، بستر، حزن امیرالمومنین علی(ع) در فراق حضرت زهرا(س)، توسل به حضرت زهرا(س)، منتقم دردهای مادر و موضوع ویژه سوگواره به، حدیث کساء، جایگاه فاطمه(س) در آیات اختصاص دارد، اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این سوگواره در مسیر بزرگداشت و تعظیم شعائر فاطمی قدمی هرچند کوچک برداریم.

مسئول گروه جهادی تبلیغ عشایری با تصریح اینکه رویکرد اصلی ما برای برگزاری این سوگواره حرکت در راستای تعظیم شعائر اهل بیت علیهم السلام  با استفاده از ظرفیت وپتانسیل  ادبیات غنی اقوام ایرانی است، عنوان کرد: سرودن شعر در رثای اهل بیت پیامبر(ص)، از مستحبات و عبادات بسیار بزرگ و ارزشمندی است که پاداش آن بهشت است، عبداللّه بن فضل هاشمی از امام صادق (علیه السلام) نقل کرده است که فرمودند، هر کس درباره ما بیت شعری بگوید خداوند برایش در بهشت خانه ای بنا می کند.

وی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۸ بهمن ماه ۹۹ است که شاعران می توانند آثار خود را از طریق آدرس https://survey.porsline.ir/s/rDlhCwn ارسال فرمایند.

حجت الاسلام پروین در پایان عنوان کرد: همچنین این سوگواره  با همکاری دبیرخانه دائمی شعر آیینی . گروه جهادی تبلیغ عشایری و مجموعه مسابقات فرهنگی برترین هادی و مجموعه فرهنگی یاران فاطمه(س)  و انجمن ها و مجموعه های ادبی کشور برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه عباسی IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    یا فاطمه