جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تمدن نوین اسلامی//

حوزه/تمدن سازی اسلامی هدف اصلی انقلاب اسلامی ایران است گفت: تمدن سازی اسلامی هدف اصلی انقلاب اسلامی ایران است که جامعه سازی و دولت سازی و تحقق گام دوم انقلاب مقدمه آن و مطالبه مقام معظم رهبری حفظه الله از مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام جمال کاوند، در کرسی آزاد اندیشی «نقش حوزه‌های علمیه در تحقق تمدن نوین اسلامی» که با حضور طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول قشم برگزار شد با اشاره به نقش طلاب در تمدن اسلامی بیان کرد: هدایت فکری، هدایت معنوی، کار اجتماعی و جهادی از وظایف طلاب در جامعه است.

پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی و مهدویت ادامه داد: نهادهای دینی مبانی و اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را دریابند و به دنبال فهم آن برای همه افراد جامعه اسلامی باشند تا عقاید افرادی که با نظرات امام(ره) و رهبری زاویه داشته مشخص شود.

حجت الاسلام کاوند، تلاش برای تحقق بحث و گفت‌وگوی اندیشه رهبری را یک افق و گفتمان مطرح کرد و گفت: تمدن سازی اسلامی هدف اصلی انقلاب اسلامی ایران است که جامعه سازی و دولت سازی و تحقق گام دوم انقلاب مقدمه آن و مطالبه مقام معظم رهبری حفظه الله از مردم است.

وی، ایجاد حلقه فکری برای حرکت و ایفای نقش طلاب در تحقق تمدن اسلامی را، تولید مفهوم، گفتمان سازی و ظرفیت سازی دانست و اضافه کرد: حوزه‌های علمیه و کارشناسان فکری جامعه قبل از اتفاقات و تجربیات در جامعه به تولید مفهوم و هدایت فکری بپردازند و نیروهای انقلابی متدین و جهادی را که ظرفیتی مهمی هستند با سازماندهی و تشکیلات منسجم در راستای هدف گام دوم انقلاب و جهانی شدن تمدن اسلامی هدایت کنند.

*آرمان بزرگتر نیازمند حرکت قوی تر است

حجت الاسلام اسدی‌زاده هم به عنوان موافق بحث بیان کرد: آرمان سازی یک امر بسیار ارزنده است که هر اندازه آرمان بزرگتر، حرکت نیز قوی‌تر خواهد بود که در تمدن نوین اسلامی، جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) بعد از حکومت پیامبر صلی الله علیه و آله و حضرت علی علیه السلام اولین حکومت اسلامی با مبانی و سیره معصومین بوده که در بسط و گسترش جهانی شدن آن نیازمند تولید مفهوم، مدیریت فکری و انگیزشی در جهت آرمان و جذب نظرات و سلایق مختلف است.

حجت‌الاسلام احمد غلامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم هم به عنوان منتقد اظهار داشت: وظایف حوزه‌ها در تحقق تمدن اسلامی پایه‌ریزی زیرساخت و بستر فعالیت برای افراد جامعه است که فقدان دسترسی حوزه‌ها به رسانه قوی برای ارتباط با حوزه های علمیه جهان اسلام، عدم تسلط به زبان های زنده دنیا  برخی از عوامل به تأخیر افتادن اهداف رهبر معظم انقلاب برای تمدن سازی اسلامی به شمار می رود که ۱۰ سال قبل آن را مطرح کرده اند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه اولین قشر و صف مقدم در لبیک به ندای رهبری هستند که مدرسه علمیه خواهران ریحانة الرسول‌ سلام الله علیها جزیره‌قشم پیشرو در تمام فعالیت‌های دینی، فرهنگی، جهادی و پژوهشی در تمام نهادهای مذهبی شهرستان  است که مقام برتر کشوری کانون پژوهش و مقالات کشوری و بین المللی مدیر مدرسه خانم خدیجه غلامی از برکات این مدرسه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha