پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید احمد قره باغی

حوزه/ حجت الاسلام قره باغی با تاکید بر این که گریه های حضرت زهرا(س) به خاطر تحریف تاریخ بود، گفت: گریه های حضرت برای تحریف تاریخی بود که در آن علی (ع) را فرد دین دار و متدین معرفی، اما از مرجعیت اجتماعی و سیاسی ایشان جلوگیری می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه»  از ارومیه، حجت الاسلام سید احمد قره باغی، شامگاه پنج شنبه در مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) که در مسجد یازهرا (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: اگر مواظبت نشود عده ای تاریخ را به نفع خود تحریف و مصادره می کنند.

عضو موسسه حکمت و فلسفه ایران اظهار کرد: امروز عده ای می خواهند از امام(ره) شخصیت دلخواه خود را تعریف کنند و بیان می کنند که امام خمینی (ره) امام رحمت و اهل گذشت بود و به شدت از کارهای جهادی و مبارزه و تلاش ناراحت می شدند. باید در مقابل جریان تحریف ایستاد، چرا که  تحریف یک خطر بسیار جدی است.

وی با بیان این که مجالس عزاداری ائمه اطهار(ع) باید برای حفظ مکتب عظیم و تبیین اهداف اهل بیت(ع) باشد، گفت: گریه برای اهل بیت(ع) به این دلیل است که انسان ها پیام خالص را به نسل های بعدی منتقل کنند.

حجت الاسلام قره باغی با تاکید بر این که گریه های حضرت زهرا(س) به خاطر تحریف تاریخ بود، اضافه کرد: گریه های حضرت زهرا (س) برای تحریف تاریخی بود که در آن علی (ع) را فرد دین دار و متدین معرفی و از مرجعیت اجتماعی و سیاسی ایشان جلوگیری می کردند و امروز هم می بینید که منافقین و کسانی که بیشترین ضربه را به اهل بیت(ع) زده اند، برای حضرت مجلس عزاداری و روضه برگزار می کنند.

وی بیان داشت: در ماجرای مظلومیت امام علی (ع) آن کسی که از روز اول در میدان مبارزه با دشمن در جهت احقاق حق اهل بیت است، حضرت (س) بود و خیلی ها که امروز در تاریخ به آن ها احترام می گذاریم، به موقع به یاری امام نیامدند که گلایه های حضرت در تاریخ از این افراد ثبت شده است

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران با بیان این که معرفی اهل بیت(ع) به عنوان افراد غیر سیاسی بزرگترین خیانت در حق آنهاست، گفت: عدم معرفی ائمه به عنوان افراد سیاسی بزرگترین خیانت است و نباید آن ها را فقط به عنوان افراد معنوی معرفی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha