یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 939272
۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
دفاعیه

حوزه/ بانوی طلبه مرکز تخصصی فاطمه الزهرا(س) خمینی شهر(س) از پایان‌نامه خود با عنوان «تربیت اعتقادی براساس ترتیب نزول در سور مکی  طه ،واقعه و شعرا» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، معصومه خانی، طلبه مرکز تخصصی فاطمه الزهرا خمینی شهر(س) از پایان نامه خود با عنوان «تربیت اعتقادی براساس ترتیب نزول در سور مکی طه، واقعه و شعرا»  با راهنمایی حجت الاسلام سید محمدرضا علاءالدین دفاع کرد.

 خانی در دفاع از پایان نامه خود گفت: تربیت اعتقادی براساس ترتیب نزول در سور مکی موضوعی بدیع و نو است، زیرا در قسمت تربیت اعتقادی کارشده است و ترتیب نزول نیز به تنهایی مورد بررسی قرار گرفته  است، اما به این صورت تلفیقی کار نشده است؛  در این  تحقیق  تربیت اعتقادی را طبق ترتیب نزول مورد بررسی قرار داده که خود تفسیر تنزیلی تربیت تدریجی را به همراه دارد .

وی ادامه داد: در این تحقیق  پس از بیان فصل کلیات و مفهوم شاسی، در فصل دوم از مبانی، اصول و اهداف تربیت اعتقادی در سه سوره مذکور یاد شده و آیات مربوطه در ذیل عنوان ها جایگزین شده است و در فصل سوم روش های تربیت اعتقادی که به دو صورت عام و خاص است در سور مکی مذکور بیان می شود و در اخر نیز آثار تربیت اعتقادی در این سه سوره ذکر می شود .

خانی گفت: بحث اصلی در این سور تقویت روحیه ی  توحید باوری است که در سوره طه با ایمان آوردن ساحران، توحید باوری مخاطب به اوج می رسد و  در سوره واقعه با بیان وقایع قیامت  قدرت الهی به نمایش گذاشته می شود و در سوره شعرا با بیان سرگذشت اقوام گذشته  و نحوه برخورد ایشان با انبیای الهی و قدرت نمایی خداوند در عذاب ایشان روحیه توحید باوری ایشان تقویت می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha