پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهید گمنام

حوزه/ وحدت، همدلی و هم افزایی نیروهای انقلابی و مشتاق به جهاد فرهنگی در یادمان شهدای گمنام یاسوج، مهمترین نکته ای است که میت واند نقطه اتصال آنها و تحقق اهداف مقدس حرم شهدای گمنام باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، آستان مقدس شهدای گمنام یاسوج در سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) طی بیانیه‌ای هفدهمین سالگرد خاکسپاری هشت شهید گمنام یاسوج را گرامی داشت و آورده است:

چقدر سخت است که انسان بخواهد عشق عرشیان را در واژگان فرشیان و زمینیان بگنجاند، چقدر انسان باید هنرمند باشد و البته عاشق، تا بتواند همچو "آوینی" بر کرانه های انوار کوثر، شعر عشق بسراید و بسان بلبلی خوش نغمه، سرود شهادت را که میراث حقّه مادر سادات است بر شاخسار  دنیای ما بخواند تا شاید دل زنگار گرفته ما به مهر مادریِ حضرت زهرا(س) طالب ملکوت شود. 

"هرکس میخواهد مارا بشناسد داستان کربلا را بخواند"... و چه زیباست که "داستان کربلا" را بر مزار شهدا بخوانند، همان جا که مراد این انقلاب "دارالشفاء" میخواندش...

قصه پر غصه "مظلومیت کربلا" ریشه در قصه "جفای مدینه " دارد... شهدا فرزندان همان مادری هستند که "دفاع از ولایت" را از طفولیت به بچه هایش می آموخت، آخر گفته اند: "مادر هرکاری کند بچه ها یاد میگیرند، مثلا اگر شهید شود..."

"و همه شهدا فرزندان زهرا(س)هستند"

شهدا!
حال، هفده فاطمیه است که فاطمی بودنتان را مرور می کنیم؛ هفده فاطمیه است که میهمان شهرمان شده اید تا "فاطمی" بودن را به ما بیاموزید. شما که هویتتان در گمنامی است، چرا که شهرت پرست نبودید تا گمنامی برایتان درد آور باشد و پس از سال ها رجعت کردید و آمدید تا به دل مرده ما بفهمانید تمام اجرها در گمنامی است...

  افتخار و کرامت مردم سلحشور شهر یاسوج و استان است که میزبان و خادم شهدایی باشند که هرکجا قدم نهادند عطر کوچه های مدینه و چادر خاکی مادر را به همراه آوردند،

"آستان مقدس شهدای گمنام یاسوج" میعادگاه هشت شهیدی است که نقطه اتصال دل های عاشق به کربلا شده است، شهدایی که به دنیا طلبان فهماندند "جوانی کردن" یعنی فدا شدن برای مهدی فاطمه(عج) و چه زیباست که جوان باشی و برای امام زمانت فدا شوی، درست مثل مادری ۱۸ ساله در کوچه های مدینه...

حال، در طلیعه هفدهمین سالگرد تشییع و خاکسپاری هشت شهید گمنام یادمان تپه نورالشهدا یاسوج، نکاتی باید مورد عنایت همه ما، مسئولین محترم، و مردم غیور شهر یاسوج و استان قرار بگیرد:

حرم مطهرشهدای گمنام یاسوج، یک مکان "زیارتی" است و همان طور که در طی این هفده سال مشاهده شده، پذیرا و مأمن بسیاری از جوانان، عاشقان شهدا و انسانهای آزاده ای بوده است که در جستجوی حقیقت برآمده اند و شهدا را الگوی خود قرار داده اند.

در باب تاریخ تدفین شهدا، لازم به ذکر است که تشییع و تدفین شهدای یادمان در تاریخ ۱۳۸۳/۴/۳۱ مصادف با روز شهادت حضرت زهرا(س) بوده است که این بیانیه به مناسبت هفدهمین سالگرد قمری تدفین شهدا صادر شده است.

اکنون که با همت مسئولین انقلابی، پس از ۱۷ سال مظلومیت، یادمان شهدا بازسازی شده و توسعه پیدا کرده است، تکلیفی سنگین و مضاعف به عهده مسئولین یادمان، بسیجیان، هیئتی ها و دلدادگان شهدا نهاده شده که باید با همدلی و هم زبانی، برنامه ریزی دقیق و مدیریت قوی، بتوانند در جهت پیشبرد آرمانهای انقلاب و نشر سیره شهدا و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن گام های محکم و استواری بردارند. ان شاءالله.

نامگذاری حسینیه آستان مقدس شهدای گمنام یاسوج به نام زیبای "سردار شهید حاج قاسم سلیمانی" نقطه عطف و فرصتی بزرگ است که یادمان شهدا بتواند محلی برای تبیین، نشر و ترویج  مکتب حاج قاسم و سیره آموزنده سردار دلها در بین عموم مردم باشد، واین امر مهم، حیاتی و راهبردی، وظیفه مضاعفی است که ان شاءالله مسئولین یادمان آنرا به نحو احسن به انجام خواهند رساند.

وحدت، همدلی و هم افزایی نیروهای انقلابی و مشتاق به جهاد فرهنگی در یادمان، مهمترین نکته ای است که می تواند نقطه اتصال آنها و تحقق اهداف مقدس حرم شهدای گمنام باشد.

در پایان، تقدیر و تشکر خالصانه خود را به همه مسئولین انقلابی که در جهت عملیاتی کردن پروژه بازسازی حرم مطهر شهدای گمنام یاسوج همت خود را مبذول داشتند، خاصّه نماینده محترم ولی فقیه در استان، حضرت حجت الاسلام والمسلمین حسینی، استاندار محترم و سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح و همه عزیزان تقدیم میکنیم و از خداوند منّان میخواهیم که بحق چادر خاکی حضرت زهرا(س) شهادت را روزی و قسمت  همه طالبان به آن قرار دهد، ان شاءالله. 

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته.
۱۳۹۹/۱۰/۲۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha