جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم محمدی، معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران

حوزه/ معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران با بیان این که هر جلوه ای از حضرت زهرا(س) می تواند برای ما درس و الگو باشد، گفت: سبک زندگی فاطمی یکی از مصادیقی است که امروز بسیار بسیار مورد نیاز بانوان جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم کبری محمدی با تسلیت روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: جایگاه حضرت زهرا(س) به اندازه ای بزرگ است که در زیارتنامه حضرت می خوانیم: «یَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَکِ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَکِ فَوَجَدَکِ لِمَا امْتَحَنَکِ صَابِرَةً؛ ای آنکه خدایی که تو را خلق کرد پیش از خلقت بیازمود و در آن آزمایش بر هر گونه بلا و مصیبت تو را شکیبا و بردبار گردانید».

وی افزود: ما در این زیارتنامه اذعان به این مطلب می کنیم که می خواهیم حضرت زهرا(س) الگوی ما باشند و در همین راستا نیاز است با ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار آشنا شویم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خواهران با بیان این که ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) بسیار والا و زیبا است و مثل خورشید برای ما پرتوافشانی می کند، ادامه داد: هر جلوه ای از حضرت زهرا(س) می تواند برای ما درس و الگو باشد.

وی بیان داشت: حضرت زهرا(س) شخصیتی بود که قبل از خلقت امتحان شد و معیاری برای خلقت دیگر موجودات شد؛ همان گونه که در حدیث قدسی می خوانیم «لولاک لما خلقت الافلاک؛ اگر شما نبودید افلاک خلق نمی شد».

خانم محمدی سبک زندگی فاطمی را یکی از مصادیقی دانست که امروز بسیار بسیار مورد نیاز بانوان جامعه است و خاطرنشان کرد: سبک زندگی فاطمی یعنی ما جنبه های شخصی، اجتماعی، سیاسی، همسرداری، فرزندداری و ... حضرت زهرای مرضیه(س) را نقشه راه خود قرار دهیم.

معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران با بیان این که یکی از سبک های مهم زندگی حضرت فاطمه(س) که می تواند برای ما درس باشد، سیره اجتماعی حضرت است، گفت: بانوان و دختران جامعه ما اگر می خواهند یک فعال اجتماعی قوی، شجاع، موفق و اثرگذار باشند باید زهراگونه زندگی کرده و از حضرت زهرا(س) تبعیت کنند.

وی تصریح کرد: امروز موقعیت جامعه به گونه ای است که ما شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم و خواهران می توانند با الگوگیری از سیره اجتماعی حضرت زهرا(س)، در جامعه و مراکز درمانی حضور پیدا کنند و یاری‌گر بیماران و آسیب دیدگان باشند.

خانم محمدی، فضای مجازی را فرصت مناسبی برای حضور فعال بانوان و دفاع از دین و انقلاب دانست و افزود: بانوان ما امروز می توانند با فعالیت در فضای مجازی جنگ نرم دشمنان را خنثی کنند و به مقابله با شبیخون و تهاجم فرهنگی دشمنان بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha