پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نقد کتاب «سیاست خانواده در جهان»

حوزه/ پنجمین جلسه از سلسله جلسات نقد کتاب با موضوع نقد کتاب «سیاست خانواده در جهان» به همت پژوهشکده زن و خانواده برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه پژوهشکده زن و خانواده پنجمین جلسه از سلسله جلسات نقد کتاب با موضوع نقد کتاب «سیاست خانواده در جهان» را به صورت وبیناری برگزار می کند.

در این جلسه خانم دکتر شهلا باقری، عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی، دانشیار گروه جامعه شناسی و معاون پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی کتاب «سیاست خانواده در جهان» را نقد خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دهقان، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده به عنوان کارشناس و خانم دکتر کاردوانی، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده نیز به عنوان دبیر در این نشست حضور خواهند داشت.

این نشست روز پنجشنبه دوم بهمن ماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به صورت وبیناری در سالن نشست های پژوهشکده زن و خانواده برگزار می شود که علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک http://live.mou.ir/wrc به صورت برخط در این نشست شرکت کنند.

معرفی کتاب:

«میهائلا روبیلا» نویسنده کتاب «سیاست خانواده در جهان» می باشد و کتاب توسط سید محمدحسین چاوشیان ترجمه شده است.

این کتاب شامل ۲۹ فصل است که در هر فصل، نخست به تحلیل تأثیر بافت تاریخی ـ اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بر خانواده و روند سیاست‌گذاری در حوزه خانواده در کشورهای مختلف اشاره می‌شود و در ادامه ویژگی‌های خانواده در این کشورها و نیز وضعیت پژوهش‌های حوزه خانواده بمثابه پیش‌زمینه برای تدوین سیاست‌های مبتنی بر مستندات برشمرده می‌شود.

در این نوشتار پیشرفت‌های نظری در حوزه سیاستگذاری اجتماع، عملکردهای مختلف بنیان خانواده بحث و بررسی می‌شوند و در نهایت اجرای سیاست‌های حوزه خانواده و ارزیابی این سیاست‌ها نیز در آن کشور بررسی می‌شوند.

در سال ۱۳۹۸ انتشارات «دفتر مطالعات و تحقیقات زنان» این کتاب ۸۱۶ صفحه‌ای  را در ۴۰۰ نسخه به چاپ رسانده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha