پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

حوزه/ نشست برخط با موضوع «زن از اسارت تا آزادی» در مدرسه علمیه الزهراء(س) فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، هدایت الله فرح بخش، در نشست برخط با موضوع «زن از اسارت تا آزادی» در مدرسه علمیه الزهراء(س) فریدن گفت: خداوند متعال انسانها را مورد کرامت قرار داده است، لذا ایشان را به اشکال مختلف برتری داده و او را جامع و گرامی داشته است .

وی ادامه داد: یکی از نکات برتری انسان ها بهره مندی از امام درونی یا همان عقل و امام بیرونی یا امام نور و برگزیده است. امام برای آزمون مردمان بوده، امام نور یا امام نار همنشینان فرد هستند؛ با امام نور، میمنت و با امام نار شومی پدید می آید و نکته مهم این است که انسان کدام امام را بر می گزیند و دنیای خود را رقم می زند و در آخرت نیز چنین است.

سخنران نشست ادامه داد: اگر امام نور یا بیرونی نداشته باشیم، امام درونی یا عقل نیز از بین می رود، زن نیز به عنوان یک انسان خود را بر پایه نار یا نور می تواند توازن بخشد، البته در محدوده امام نار انسان دچار عدم توازن می شود و حیات طیبه او به تاریکی بدل می گردد.

وی اظهار کرد: قرار دادن مسئولیت برای زن و مرد بر اساس ویژگی هایی است که خداوند در وجود آنها قرار داده است، صفت ناز بودن برای زن قرار داده شده است و نیاز برای مرد. بر اساس صفت نیاز، مرد وظیفه ی کار و تلاش وتامین مایحتاج همسر و فرزند را دارد و براساس ویژگی ناز زن وظیفه ی گرمابخشی و تربیت فرزند را بر عهده دارد، زیرا خداوند مهر و محبت را در وجود زن به ودیعه گذاشته است. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha