شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 939599
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
کتاب تقوای اقتصادی

حوزه/ کتاب تقوای اقتصادی از سوی مرکز نشر هاجر حوزه های علمیه خواهران راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب تقوای اقتصادی نوشته خانم جمیله صیاد به همت مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران منتشر شد.

در این کتاب به تأثیرات طبیعی تقوا در سه حوزه تولید، توزیع و مصرف پرداخته شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

«در سال های اخیر که دشمنان اسلام از طریق اقتصاد به مبارزه با انقلاب برخاسته‌اند، اقتصاد محکم و پویا، ضامن عزت و حفظ نظام در برابر دخالت بیگانگان است.

اگر مشکلات اقتصادی از پیش روی ملت و دولت برداشته شود می توان با آرامش خاطر به پیشبرد سایر ابعاد زندگی پرداخت.

اگر جامعه این حقیقت را دریابد که با تقویت و کاربرد یک اهرم درونی، دچار یک تحول و دگرگونی عظیم در زندگی اقتصادی می شود و می تواند با کمترین هزینه ها به آرمانی بزرگ دست یابد، در پی شناخت و به دست آوردن این اهرم تلاش خواهد کرد».

کتاب «تقوای اقتصادی» به قلم جمیله صیاد به زیور طبع آراسته شده و در ۲۲۸ صفحه، با شمارگان ۳۰۰ نسخه و به صورت قطع رقعی چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدعلی رضائی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    سلام خانم جمیله صیاد ضمن تشکر از شما بابت نوشتن این کتاب خوب. یک سوال مهم این است که چرا انسان چیزی را که در تولید و تکثیرش هیچ فعالیتی نداشته مثل زمین و محیط بتواند مالک شود و خرید و فروش کند؟ اقتصاد خدامالکی و زندگی آسان اقتصاد خدامالکی، مناسبات و ارتباطات اقتصادی را منظم تر و زندگی را آسان تر می کند. زندگی آسان و نظام مند آرمان شهر من است. مقدمه : چرا مالکیت؟ چرا اجاره نه؟ کسی که چیزی را نمی خواهد بخورد و مصرف کند و نهایتاً از بین ببرد چرا باید آن را بخرد، مالک آن شود و رنج مالکیت آن را بجان بخرد ؟ می تواند برای مدت زمانی که آن شیئ را نیاز دارد هر چند زمان طولانی، آن را اجاره کند و بعد از اینکه دیگر به آن نیاز نداشت آن را به صاحبش بازگرداند تا چنانچه شخص دیگری به آن نیاز داشت آن را اجاره کند و بهره ببرد و همینطور زندگی الی آخر به آسانی ادامه پیدا کند، ارتقاء یابد و انسان و انسانیت کامل شود. بعضی از اشیاء در زندگی هستند مثل زمین و ملک و کارگاه و کارخانه و مغازه و از این قبیل اشیاء که مصرف شدنی نیستند شاید فقط مستهلک شوند که آنهم دوباره قابل بازسازی و بهره برداری هستند، نیازی نیست که انسان آنها را بخرد و مالک آنها شود و رنج و مصیبت مالکیت را بر خود و بر دوستان و همراهان و شرکایش تحمیل کند. آیا دلیل کمبود و گرانی ملک و اجاره بهای خانه و مسکن در ایران و در هر کجای جهان چیزی جز مالکیت و احتکار خانه و زمین است؟ آیا مسلمانان نمی خواهند فقر در ممالک اسلامی ریشه کن شود؟ متأسفانه در طول تاریخ همواره ثروتمندان بر جهان حاکمیت داشته و حکومت کرده اند. سیاست و اقتصاد بدجوری بهم گره خورده است. در طول تاریخ همواره این ثروتمندان بوده اند که هرچند بی دانش و بی خرد ولی بر جهان و زندگی انسانها حکم رانده و حکومت کرده اند. باید با علم و دانش تا آنجایی که میسر است تاثیر ثروتمندان بی خرد را بر سیاست و مدیریت جهان کاهش داد. ملی شدن زمین تنها راه درمان اقتصاد بیمار ایران و جهان است. اغلب بدبختی های بشر ناشی از بحران های اقتصادی است. بحران های اقتصادی هم ناشی از زیاده خواهی های انسان، احتکار منابع و کالا و پول و زمین و ملک و توقف و جلوگیری از گردش آنها در جامعه توسط به اصطلاح مالکان، ثروتمندان و قدرتمندان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است. پس احتکار را دریابید، چاره کنید تا دچار بدبختی و