جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 943165
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
ویروس تاجدار

کتاب ویروس تاجدار؛ رمانی با موضوع کرونا از سوی مرکز نشر هاجر منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب ویروس تاجدار؛ رمانی با موضوع کرونا نوشته حسن شیردل به همت مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران چاپ و روانه بازار نشر شد.

نویسنده در ویروس تاجدار سعی دارد تا ابعاد مختلف کمک و امدادهای نیروی جهادی و مردمی را در قالب داستانی ساده و روان به خوبی نشان دهد. در اثر شخصیت جهادی راوی و دوستانشان در مقاطع مختلف، بر اساس خاطرات واقعی طلاب به تصویر کشیده می شود.

حسن شیردل با کمک ادبیات داستانی در ویروس تاجدار داستان واقعی زوج جوان طلبه‌ای را روایت می‌کند که در روزهای ابتدایی شروع ویروس کرونا که همه دچار اضطراب و دلهره بودند تمام سعی و تلاش خود را برای کمک به دیگران می کنند. مهری خانم زمانی که پا به پای همسرش مهدی که دانشجوی پزشکی و طلبه است در بخش های مورد نیاز یاری رسان مردم می‌شود.

مهری در روبرو شدن با موقعیت‌های متفاوتی که تا به حال با آنها روبرو نشده است، در تصمیم‌گیری دچار تضاد هایی می‌شود و سعی می‌کند به بهترین شکل از آنها بر آید. او برای کمک به غسل فوت شدگان کرونایی به همراه همسر و سایر نیروهای جهادی راهی آرامستان می‌شود و موقعیت‌هایی را تجربه می‌کند که هیچ گاه تا به آنها فکر نمی‌کرد. زندگی برای مهری جور دیگری می شود. و بخش‌هایی از زندگی برایش نمایان می‌شود که نو و جدید هستند. هر یک از این موقعیت ها باعث پخته شدن شخصیت مهری در طی داستان می شود.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

«نمی‌دانم چرا بغض می کنم. حالا که صورت مردم پشت ماسک های سفید و سیاه و گاه آبی پنهان است و دستکش های بی کیفیت و با کیفیت به دست دارند و از  هم فرار می کنند. همه از هم فاصله می گیرند. ناگهان یاد حرف استادم افتادم که می‌گفت "وقتی حالت خرابه. وقتی روحت تو عذابه. وقتی نمیدونی چه کار کنی تنها نشین و خودت رو آزار نده. برو بین مردم. بزار نفست به نفس مردم بخوره. جنب و جوش و حرکتشون رو ببین، ببین چطور امید دارند برای زندگی."

یک لحظه به ذهنم می‌رسد با استادم تماس بگیرم. به او بگویم آمده‌ام توی خیابان! اما مردم دارند نفسشان را از هم پنهان می‌کنند. انگار نفسی نیست که جانت دهد. جنب و جوشی نیست استاد!  امید، راهی بین مردم ندارد. امان از دست این ویروس تاجدار؛ که هر لحظه یکی یکی، هزار هزار می شود. نمی دانم به که پناه ببرم. خدا را صدا می زنم و...».

کتاب «ویروس تاجدار» در ۱۹۶ صفحه و با شمارگان ۵۰۰  مجلد به قیمت ۲۰ هزار تومان به صورت قطع رقعی منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha