جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب «حضرت فاطمه(س) در تفسیر روح‌البیان بروسوی»

حوزه/ کتاب «حضرت فاطمه(س) در تفسیر روح‌البیان بروسوی» از سوی مرکز نشر هاجر منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «حضرت فاطمه(س) در تفسیر روح‌البیان بروسوی» نوشته نفیسه فقیهی مقدس و سید محمد یزدانی از سوی مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران منتشر و در دسترس عموم قرار گرفت.

در بخشی از این کتاب آمده است:

ابعاد شخصیتی وجود مقدس حضرت صدیقه طاهره(س) چنان گسترده و دریای فضایل ایشان چنان بیکران است که بیان و قلم اندیشمندان از توصیف شایسته ایشان قاصر است؛ نه تنها علمای شیعه و پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام، بلکه عالمان اهل سنت و مفسران و محدثان و مورخان به ذکر فضایل و جایگاه والای حضرت صدیقه کبری(س) اهتمام ورزیده‌اند. در میان علمای اهل سنت اسماعیل حقی است که در تفسیر آیات کلام الهی به تبیین فضایل و خصایص یگانه دردانه عالم هستی پرداخته و ارتباط وثیق و محکم آیات قرآن با بضعه الرسول را متذکر شده است.

با وجود آثار متعددی که درباره حضرت زهرا(س) در منابع اهل سنت نگارش یافته است، توجه تفصیلی به رویکردهای تفسیری عالمان اهل سنت و تحلیل نظرگاه آنان درباره حضرت زهرا(س) و زندگی ایشان کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

نوشتار پیش رو بخشی از کلان پروژه «حضرت زهرا(س) در تفاسیر اهل سنت» است که می کوشد با رویکرد تحلیلی ـ توصیفی و گاه با اتخاذ روش تحلیل محتوا یا تحلیل مضمون به استخراج دیدگاه تفسیری تفسیری اهل سنت در خصوص بضعه الرسول بپردازد.

 نوآوری این اثر میان همه آثاری که درباره اهل سنت و حضرت زهرا(س) نگارش نگارش یافته، این است که رویکرد گزینشی نداشته و تنها به استناد یابی از منابع اکتفا نکرده است؛ بلکه در هر تفسیر دیدگاه مفسر در خصوص حضرت زهرا(س) استخراج شده و با مبانی و روش‌های علمی اهل سنت با رویکرد تقریبی تحلیل و ارزیابی شده است.

کتاب «حضرت فاطمه(س) در تفسیر روح‌البیان بروسوی» در ۱۶۸ صفحه با شمارگان ۳۰۰ جلد به قیمت ۲۲۴۰۰ تومان منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha