جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران با تأکید بر این که باید فعالیت مدیران و معاونان بر ارتقای سطح علمی طلاب متمرکز شود، گفت: همیشه خود را در برابر وضعیت مدرسه و خروجی آن قرار دهید تا آسیب ها شناخته شود.

به گزارش  خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در دومین روز سفر استانی به تهران، در نشست تبیین سیاست های کلان آموزشی حوزه های علمیه خواهران با بیان این که تلاش هایی برای رفع کاستی های آموزشی انجام شده است و اگر شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا نبود، تأثیر این تلاش ها بیش از پیش قابل مشاهده بود، اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا، همکاران مرکز مدیریت با راه اندازی سامانه مدرس از ایجاد گسست آموزشی جلوگیری کردند.

وی توسعه کیفی حوزه ها را در سطح قابل قبولی دانست و افزود: توسعه کیفی حوزه های علمیه خواهران در برنامه ها مدنظر است و صرفا به دنبال توسعه کمی نیستیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به این که شاخص های پذیرش حوزه های علمیه خواهران رو به بهبود است، ادامه داد: باید با برنامه ریزی قوی، حوزه های علمیه را از نظر دانش قوی کنیم تا سربلند شویم و بتوانیم طلبه خوبی پرورش دهیم.

وی با تأکید بر این که باید فعالیت مدیران و معاونان بر ارتقاء سطح علمی طلاب متمرکز شود، گفت: همیشه خود را در برابر وضعیت مدرسه و خروجی آن قرار دهید تا آسیب ها شناخته شود؛ در این رابطه باید خوب بیندیشیم و با مشارکت مسئله را حل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اذعان به این که اساتید متبحر می توانند طلاب را شیفته درس کنند، بیان داشت: باید دانش در متن فعالیت های حوزه های علمیه  قرار گیرد و اصلاح حوزه باید از نظام آموزشی آغاز شود.

وی تصریح کرد: در افق ۱۴۱۴ باید به یک تولیدگر دانش در موضوع زن و خانواده تبدیل شویم و حوزه های علمیه را به صورت علمی رشد داده و تخصصی کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: همه ما مسئولیم طلبه ای تربیت کنیم که نماد یک طلبه واقعی در جامعه باشد.

وی در پایان ایجاد انگیزه در طلاب از سوی مدیران را حائز اهمیت دانست و افزود: وظیفه اصلی ما این است که درصدد رفع مشکلات طلاب برآییم و نشان دهیم نسبت به طلاب مهربان و دلسوز هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha