پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام معبودی

حوزه / بانوان در طول تاریخ و در تمامی صحنه ها همواره نقش پررنگی ایفا نموده اند و امروز نیز نقش زنان در عرصه های مهم اجتماعی غیر قابل چشم پوشی است. تاریخ معاصر ایران شاهد گویایی بر حضور همه جانبه و فعالان زنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به مناسبت فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، ظهر امروز مراسمی با حضور جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمیه قزوین، در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام علی معبودی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوی در این مراسم گفت: بانوان در طول تاریخ و در تمامی صحنه ها همواره نقش پررنگی ایفا نموده اند و امروز نیز نقش زنان در عرصه های مهم اجتماعی غیر قابل چشم پوشی است. تاریخ معاصر ایران شاهد گویایی بر حضور همه جانبه و فعالان زنان است.

وی ادامه داد: در روزهایی که همه جهان درگیر اپیدمی شیوع ویروس کرونا است، کشور عزیزمان ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در این میان شاهد حضور پررنگ زنانی هستیم که نه تنها در صحنه حاضر شده، بلکه جان خود را در طبق اخلاص نهاده و به عنوان سربازان خط مقدم مقابله با بیماری کرونا مشغول به خدمت هستند و این در حالی است که اکثریت جامعه پرستاران را زنان تشکیل می دهند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین اظهار کرد: ما الگوهای موفق بیشماری از زنان در طول تاریخ اسلام داریم؛ با نگاهی گذرا به ابعاد فردی و  اجتماعی زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س)، به خوبی جایگاه و مقام والای زن در اسلام مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: ملت ایران با تاسی از امام و رهبری خویش تن به ذلت نداده و برای حفظ استقلال و آزادی با دشمنان مقابله کرده و از انقلاب و خاک  میهن دفاع کردند.

معبودی اظهار کرد: بی شک پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ نه تنها سرآغاز دوران جدیدی در تاریخ تحولات ایران بود، بلکه تغییرهای فراوانی را در منطقه و حتی عرصه بین‌المللی به دنبال داشت و اکنون ایران را به تاثیرگذار ترین قدرت منطقه ای مبدل کرده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha