جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه/ با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی از سه کتاب "گام های ملائک، بایسته های اخلاقی تفسیر قرآن کریم"، "نقش سبک زندگی اسلامی در استحکام خانواده و کاهش طلاق" و "تحلیل مبانی قرآنی نطریه ی عدالت صحابه" رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در آیین رونمایی از سه عنوان کتاب طلاب حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی که به صورت مجازی و حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و ارتحال آیت الله مصباح یزدی، اظهارکرد: این موفقیت را به تمام طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران استان تبریک می گویم و از سایر طلاب تقاضا دارم که دست به قلم باشند و بنویسند. 

امام جمعه تبریز افزود: آنچه موجب انتقال اطلاعات، از گذشتگان به آیندگان می شود کتاب است. 

در ادامه این مراسم، خانم سیدتقیا مدیر محتوایی نشر هاجر،  با اشاره به فعالیت‌های این مرکز، گفت: در این مجموعه تولید آثار فاخر و متفاوت که در سطوح مختلف جامعه به ویژه قشر طلاب طرفدار داشته باشد مورد توجه است. 

وی اظهار کرد: قطعا حمایت از چاپ آثار طلاب و نویسندگان حوزوی ضمن بالا بردن انگیزه تحقیق و پژوهش میان  حوزه‌های علمیه خواهران گام مؤثری در عرصه تألیف و تدوین کتب با موضوعات روز خواهد بود. 

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل روشن تن، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن تسلیت ایام فاطمیه و ارتحال آیت الله مصباح یزدی، گفت: شعار اصلی مدیران حوزه خواهران، ارتقاء و تمایز حوزه‌های خواهران است و این را سرلوحه کار خود قرار دادند. 

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی ادامه داد:  از سال ۹۰ به بعد، شعار راهبردی "هر طلبه یک پژوهشگر" را محور کار خود قرار دادیم و به دنبال فرهنگ سازی در زمینه رواج پژوهشگری بودیم که با فراهم کردن زیر ساخت های پژوهشی، در سال ۱۳۹۵ این شعار به صورت عملی محقق شد. 

وی ادامه داد: شعار دوم راهبردی"پژوهشگری و جنبش علمی" که از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تا سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت و شعار سوم راهبردی تربیت نظریه پرداز علمی خواهران طلبه است که از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۴ آغاز خواهد شد. 

در این مراسم هر یک از مولفان، خانم وحیده احمدپور نویسنده کتاب "گام های ملائک، بایسته های اخلاقی تفسیر قرآن کریم"؛  خانم زهرا یحیوی "نقش سبک زندگی اسلامی در استحکام خانواده و کاهش طلاق"؛ خانم فهیمه احدی"تحلیل مبانی قرآنی نطریه ی عدالت صحابه" به معرفی کتاب خود پرداختند. 

در پایان مراسم از مولفان توسط مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی تقدیر شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha