جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فیروزآبادی

حوزه/ رئیس مرکز ملی فضای مجازی پیشرفت های تکنولوژیک و فناورانه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: حوزه فناورانه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به روز و پیشگام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در گفت و گویی پیشرفت های تکنولوژیک و فناورانه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری که در این مرکز فراهم شده بسیار خوب است.

وی افزود: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با توجه به این که در بحث تولید و نشر اطلاعات، بیش از ۹۰ درصد ترافیک Ixp قم را مربوط به ترافیک داخل کشور است پشتیبانی و تولید می کند، از چهار استان اصلی کشور پیشی گرفته است و این بسیار مثبت است.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی یکی دیگر از گام های مثبت حوزه های علمیه خواهران را برگزاری کلاس های مجازی برای مجموعه داخلی و سرویس دهی به دیگر نهادهای آموزشی کشور در دوران کرونا عنوان کرد.

وی ادامه داد: مجموعه این اقدامات  نشان می دهد که در حوزه فناورانه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به روز و پیشگام است و آرزوی توفیق برای این مجموعه داریم.

آقای فیروزآبادی با بیان این که در حوزه های آموزشی و پژوهشی نیز اعلام آمادگی از سوی حوزه های علمیه خواهران صورت گرفت تا بتوانیم رشته های جدید در رابطه با فضای مجازی برای خواهران طراحی کنیم، گفت: امیدواریم شاهد همکاری های بیشتر در زمینه تبادل اطلاعات، ایجاد پلت فرم های مخصوص خواهران و... باشیم.

وی با اشاره به سهم نهادهای دینی در تولید محتواهای نقش آفرین در فضای مجازی کشور، افزود: نهادهای دینی باید به سمت اجتماعی تر شدن و حضور اجتماعی بیشتر در فضای مجازی حرکت کنند.

 رئیس مرکز ملی فضای مجازی  خاطرنشان کرد: نهادهای دینی علاوه بر گفتمان های یکطرفه مثل تبلیغ، اطلاع رسانی، آموزش و توجیه باید فضای تعاملی را در فضای دینی فراتر از سؤال و جواب های ساده شروع کنند و مؤمنین را به تولید محتواهای دینی که همان بحث تولیدات محتوایی کاربرمحور است، تشویق کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مجموعه حوزه های علمیه خواهران و مجموعه های پژوهشی در قم به این سمت حرکت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha