شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانواده مهدوی

حوزه/ نشست «نظام سازی مسائل مهدوی در حوزه خانواده» به همت اداره زن و خانواده معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اداره زن و خانواده معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران نشست «نظام سازی مسائل مهدوی در حوزه خانواده» را با حضور حجت الاسلام ملایی استاد مرکز تخصصی مهدویت و خانم معصومه ظهیری معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران به صورت وبینار برگزار کرد.

در این نشست خانم ظهیری با اشاره به روایت «بهترین اعمال انتظار فرج و یا دعا برای فرج است»، گفت: انتظار و آماده بودن برای فرج شرایط و ویژگی های دارد و کسی که در حال انتظار فرج بمیرد همچون شهیدی که در راه خدا در خون خود غلطیده و به شهادت رسیده است.

وی فهم دوران غیبت و اقتضائات آن و همچنین قیام برای خدا و یادی دین خدا در همه حال را از شرایط انتظار عنوان کرد و افزود: باید برای زمینه سازی ظهور فضاهای گفتمانی بین المللی ایجاد کنیم و پیام خود را به فراتر از مرزها ارسال کنیم تا همه منتظران ظهور متنعم از مهر مهدوی شده و تألیف قلوب در جامعه جهانی ایجاد شود.

در بخش بعدی نشست حجت الاسلام ملایی با بیان این که برای زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) نیازمند تولید و تربیت نیرو هستیم، اظهار داشت: نهاد خانواده بهترین نهاد برای تولید و تربیت نیرو در این عرصه است.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه تشکیل خانواده تراز اسلامی که اهل بیت(ع) به ما معرفی می کنند، تولید و تربیت نیرو برای زمینه سازی ظهور است.

استاد مرکز تخصصی مهدویت خانواده را بهترین نهاد برای انتقال ارزش ها و تربیت اساسی عنوان کرد و ادامه داد: هیچ نهادی به اندازه خانواده نمی تواند در این مسیر اثرگذار باشد و دیگر نهادهای آموزشی و تربیتی نقش مکمل را ایفا می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه زهرا آشوری IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    عالی