شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اولین دوره تربیت کنشگر آسیب های اجتماعی و امداد فرهنگی

حوزه/ رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی حوزه های علمیه خواهران از برگزاری اولین دوره تربیت کنشگر آسیب های اجتماعی و امداد فرهنگی برای خواهران طلبه و فعالان فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم زاهره سادات میرجعفری اظهار داشت: به همت اداره رصد و امداد فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و با همکاری مؤسسه راه روشن «اولین دوره تربیت کنشگر آسیب های اجتماعی و امداد فرهنگی» با هدف تربیت متخصصان کنشگری و مددکاری اسلامی برگزار می شود.

وی افزود: این دوره با عناوینی همچون «شناخت آسیب های اجتماعی در ایران»، «آشنایی با امدادگری فرهنگی و تکنیک های آن»، «انواع آسیب های اجتماعی و روش های پیشگیری از آن» و «شناخت مدل های کاربردی جایگزین رفتارهای ناصحیح» برگزار خواهد شد.

رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی حوزه های علمیه خواهران با بیان این که دوره «تربیت کنشگر آسیب های اجتماعی و امداد فرهنگی» بصورت سه مرحله مقدماتی، تکمیلی و تخصصی و با بهره گیری از اساتید مجرب و خاص این حوزه برگزار می شود، ادامه داد: تمایز این دوره با دیگر دوره ها در این است که صرفا آموزشی نیست و همراه با کارورزی و بکارگیری اعضاء در مراکز مرتبط از قبیل بهزیستی، قوه قضائیه و... خواهد بود.

وی با اشاره به اهداف دوره، بیان داشت: «افزایش سطح دانش طلاب علوم دینی در زمینه آسیب های اجتماعی مخصوصا خشونت های خانگی»، «افزایش سطح آگاهی های طلاب علوم دینی نسبت به مسائل و مشکلات اجتماعی کشور»، «استعدادیابی، ارائه خدمات آموزشی و تربیت مبلغان متخصص در زمینه آسیب های اجتماعی» و «تشویق طلاب جهت مشارکت در ارائه خدمات اجتماعی به افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب و توانمندسازی آنها» برخی از اهداف برگزاری دوره هستند.

خانم میرجعفری «تأمین منابع انسانی جهت اعزام تخصصی و تکمیل اعضای گروه تبلیغ تخصصی جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی»، «زمینه سازی برای فعالیت اجتماعی فارغ التحصیلان حوزوی در قالب مدرسان دوره های آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی» و «ارائه خدمات تخصصی به خانواده های آسیب دیده و یا در معرض آسیب» را نیز از دیگر اهداف دوره برشمرد.

وی تصریح کرد: خروجی کار دوره «تربیت کنشگر آسیب های اجتماعی و امداد فرهنگی» علاوه بر آگاهی بخشی، کنشگری و مداخله گری طلاب، به صورت تشکیل تیم پژوهشی جهت رصد آسیب های اجتماعی و تدوین کتب و مقالات صورت خواهد گرفت و امیدواریم شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.

رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی حوزه های علمیه خواهران با بیان این که دوره مذکور از ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ به صورت آنلاین و آفلاین آغاز می شود و تا اواخر اسفند جاری ادامه خواهد داشت، گفت: هزینه دوره مقدماتی ۲۵ هزار تومان تعیین شده است که ممتازین دوره به صورت رایگان به دوره تکمیلی راه خواهند یافت.

وی افزود: بانوان طلبه و فعالان فرهنگی علاقه مند به شرکت در دوره «تربیت کنشگر آسیب های اجتماعی و امداد فرهنگی» می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://b۲n.ir/koneshgar نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha