سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امضای تفاهم نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با مرکز ملی فضای مجازی

حوزه/ مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با مرکز ملی فضای مجازی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،، آقای سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی بعدازظهر یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ با حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران در ساختمان این مرکز دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار آقای فیروزآبادی با اشاره به عرصه فعالیت فضای مجازی و ضرورت حضور حوزه های علمیه در این فضا، گفت: حوزه بایستی دغدغه فضای مجازی را داشته باشد و بتواند علوم و معارف دینی را از این طریق به آحاد جامعه ارائه دهد.

وی با بیان این که استفاده از شیوه های نوین تبلیغ به صورت کنشگرانه و با مشارکت مردم از نیازهای حوزه برای تبلیغ بهتر است، افزود: باید نظام تبلیغی حوزه در کشور به این سمت حرکت کند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی، حوزه بانکداری کشور را دارای ساختاری سنتی عنوان کرد و با بیان این که معضلات و مشکلات اقتصادی امروز با روش سنتی قابل حل نیست و نیاز به روش های نوین دارد، اظهار داشت: حوزه می تواند روش های نوین را با توجه به احکام شرعی ارائه دهد و این نیاز امروز کشور است.

در ادامه این دیدار آقای علی طائی زاده، رئیس مرکز فناوری و اطلاعات حوزه های علمیه خواهران به ارائه گزارشی درباره دیتاسنتر امین پرداخت و گفت: دیتاسنتر امین در سطح قم بالاترین استفاده را دارد و در کشور هم یکی از دیتاسنترهای پرکارکرد است.

وی همچنین با اشاره به ایجاد سامانه رهنما در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، بیان داشت: در این سامانه ۵ هزار کلیدواژه در حوزه تخصصی زن و خانواده مورد بررسی عمقی از طریق موتور جست و جو قرار گرفته و تاکنون ۱۲ بولتن تخصصی تولید و عرضه شده است.

رئیس مرکز فناوری و اطلاعات حوزه های علمیه خواهران همچنین به راه اندازی سامانه مدرس در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: این سامانه هم با توجه به نیاز آموزشی مجموعه در کل کشور راه اندازی شد که قابلیت آنلاین بودن ۱۲ هزار طلبه و استاد را به صورت همزمان داشت و از سامانه های موفق مجموعه بود.

همچنین خانم فاطمه کبری متولیان، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران به پتانسیل عظیم حوزه های خواهران در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این ظرفیت می تواند با ورود به فضای مجازی کنشگری خوبی را ارائه دهد.

وی با تأکید بر این که حوزه امروز نیز باید همچون گذشته پیشتاز بوده و یک سبک زندگی دینی نوین را ارائه دهد، ادامه داد: یکی از الزامات جدی این کار آشنایی با ابزارهای نوین در کل دنیا به ویژه فضای مجازی است که امیدواریم با همکاری مرکز ملی فضای مجازی این بستر فراهم شود و شاهد حضور فعال طلاب در این فضا باشیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور به اهمیت فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: امروز به مدد فضای مجازی می توانیم بیشترین خدمات آموزشی و پژوهشی را به بانوان طلبه ارائه داده و فرصت های خوبی را برای این قشر بدون ایجاد دغدغه و جدا کردن آنها از فضای خانواده مهیا کنیم.

وی ایام کرونا را یکی از فرصت های پیش روی حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد و گفت: همکاران ما در این ایام شبانه روز تلاش کردند و با راه اندازی سامانه های آموزشی همچون سامانه مدرس، فضای خوبی را برای ارائه محتواهای درسی و پژوهشی برای طلاب، اساتید و کادر فراهم کردند که این امر قدم بسیار مهم و رو به جلویی در حوزه های علمیه خواهران بود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران همچنین جهت ایجاد رشته های فضای مجازی در مدارس علمیه خواهران استقبال کرد و افزود: آماده همکاری با مرکز ملی فضای مجازی در این زمینه هستیم و می توانیم رشته های پیشنهادی را بررسی و عملیاتی کنیم.

در بخش پایانی این مراسم نیز تفاهم نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با مرکز ملی فضای مجازی امضا شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    آقای فیروزآبادی تاحالا در شورای عالی فضای مجازی مرکز ملی فضای مجازی چه کرده که شما قرارداد میبندید