شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تجلیل از طلاب خواهر گلستانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) از طلاب خواهر گلستانی تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی همچون سال های گذشته به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) از مدیران، کارکنان، اساتید و طلاب مدارس علمیه خواهران استان گلستان تجلیل کرد.

بر اساس این گزارش، خانم‌ها میرکریمی مدیر مجموعه حوزوی الزهراء(س) و دوست محمدیان معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهراء(س) گرگان و حسینی واعظ مدیر استان به عنوان نمایندگان ایشان در مدارس علمیه استان حضور یافتند.

* پاسخ محققانه، عالمانه و عقلانی طلاب خواهر سبب اقناع دنیا در مسائل زنان خواهد شد

در این دیدارها، خانم میرکریمی بیان کرد: اداره حوزه های علمیه خیر دنیا و آخرت را به همراه دارد، زیرا انسان می تواند معارف الهی و اهل بیت(علیهم السلام) را فراگرفته و در جامعه گسترش دهد.

وی اضافه کرد: باید حوزه های علمیه مأمنی برای پرورش و تربیت طلاب در سطح بین الملل در نظر گرفته شود تا با کسب معارف الهی، دین را در سطح جهانی تبلیغ کنند.

مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان، رساندن پیام اهل بیت(علیهم السلام) را از اهداف حوزه های علمیه دانست و افزود: در حوزه های علمیه باید طلاب موحد، عالمه و فاضله تربیت شوند تا معارف اهل بیت(علیهم السلام) در ابعاد گوناگون دین مقدس اسلام را برای اقشار مختلف مردم بیان کرده و از مواضع دین دفاع کنند.

میرکریمی، پاسخگویی به شبهات حقوق زنان را از رسالت های بانوان طلبه برشمرد و تشریح کرد: با توجه به شبهات مطرح شده از سوی دشمنان، بهترین کسانی که می توانند از حقوق زنان دفاع کنند، بانوان طلبه هستند، لذا پاسخ محققانه، عالمانه و عقلانی آنان سبب اقناع دنیا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب در کنار رشد علمی و آگاهی به مسائل دین باید به فضایل اخلاقی آراسته بوده و اخلاق و معنویت نیز در آنان رشد یابد.

* طالبان علم و دین با اجتهاد و فقاهت، در بیداری ملت تلاش نمایند

در ادامه، خانم دوست محمدیان نیز گفت: همان‌گونه که امام راحل(رحمة الله علیه) دین را احیا کردند، طالبان علم و دین با اجتهاد و فقاهت، در بیداری ملت تلاش کرده و معارف دین را به تمام بشریت ابلاغ کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: خداوند متعال توفیق گام برداشتن در مسیر مکتب فاطمی را عنایت فرماید تا انسان های فهیم، بصیر و وارسته ای تربیت کنیم و پرچم اسلام را در همه شرایط و زمان به اهتزاز درآورده و مبلغ وارسته دین قرار گیرند.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha