جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و ستاد مرکزی اعتکاف کشور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران ماه های رجب، شعبان و رمضان را فرصتی برای بازسازی معنوی کشور عنوان کرد و گفت: ستاد اعتکاف با تمرکز روی این ماه ها می‌تواند کارهای بسیاری را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در دیدار حجت الاسلام علیرضا تکیه ای، رئیس ستاد مرکزی اعتکاف که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: برای نزدیکی به خداوند در وضعیت کرونا باید یک فعالیت بایسته معنوی صورت بگیرد و جز این نزدیکی امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: باید باور داشته باشیم که کرونا فرصتی برای آماده سازی بشر است تا توان تحمل رسالت بقیه الله الاعظم را داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران به ارائه پیشنهادی در مورد اعتکاف پرداخت و ادامه داد: خوب است ستاد اعتکاف به سمت بهره مندی از فرصت سه ماهه رجب، شعبان و رمضان حرکت کند، به طوری که افراد اعمال اعتکاف به ویژه اعمال ام داوود را در منازل خود انجام دهند.

وی ماه های رجب، شعبان و رمضان را فرصتی برای بازسازی معنوی کشور عنوان کرد و گفت: ستاد اعتکاف با تمرکز روی این ماه ها می‌تواند کارهای بسیاری را انجام دهد و حوزه های علمیه خواهران در خدمت این ستاد جهت برگزاری اعتکاف و پیشبرد اهداف است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان این که تا معنویت را در جامعه فرهنگ سازی نکنیم دانش و حکمت هم جای خود نخواهد بود، خاطرنشان کرد: باید به سمت حرکت جدیدی در بحث معنویت پیش برویم تا معنویت جامعه تضعیف نشود که اگر تضعیفی در این مسیر صورت بگیرد همه آسیب خواهند دید.

وی در پایان افزود: حوزه خواهران اگر نتواند در جهت تقویت معنویت جامعه حرکت کند همه تلاش هایش به هدر رفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha