چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نادر رنجبر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امام(ره) با بینش الهی دین را وارد عرصه اجتماع کرد و ظرفیت دین را شکوفا کرد و در مقابل منافع نظام سلطه ایستاد. دینی که مدنظر امام راحل بود با دینی که در نگاه غربی ها وجود داشت بسیار متفاوت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر، ظهر امروز  در همایش «رهروان مکتب حاج قاسم سلیمانی و دهه فجر» که با حضور طلاب اهل سنت و تشیع خواهران در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، در سخنانی بیان کرد: به جرات می توان گفت که یکی از بزرگترین تحولات در نظام بین الملل، وقوع انقلاب اسلامی بود و این انقلاب توانست عملا ساختارهای فکری بشریت را دستخوش تغییر کند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: از سوی دیگر انقلاب اسلامی با انقلاب های دیگر بسیار متفاوت بود و بسیاری از نظریات جامعه شناسان و تئوریسین ها را به چالش کشاند، به طوری که بسیاری از نظریات در خصوص انقلاب دستخوش تغییر گردید.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک حرکت عمیق در حوزه باورها بود، گفت: انقلاب اسلامی در حالی به وقوع پیوست که بسیاری از اندیشمندان جهان غرب بر این باور بودند که انقلاب هرگز در یک جامعه دینی شکل نمی گیرد، زیرا نگاه غربی ها به دین یک نگاه بسته و حداقلی بود، ولی انقلاب اسلامی ایران همه این نظریات را به هم ریخت، انقلاب اسلامی ایران توانست دین را وارد عرصه اجتماع کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: امام(ره) با بینش الهی دین را وارد عرصه اجتماع کرد و ظرفیت دین را شکوفا کرد و در مقابل منافع نظام سلطه ایستاد. دینی که مدنظر امام راحل بود با دینی که در نگاه غربی ها وجود داشت بسیار متفاوت بود.

وی با اشاره به اینکه به چالش کشیدن مبانی فکری نظام غرب از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی بود، بیان کرد: اندیشمندان غربی بر این باور نادرست اند که انسان محور تمام تحولات است و معادلات را براساس نیازهای انسان تنظیم می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر ادامه داد: انقلاب اسلامی با این نوع نگاه فرهنگ و باورهای دینی غربی ها را به چالش کشاند و دوباره جایگاه خداوند در زندگی انسان رنگ گرفت.

مدیر حوزه علمیه کردستان در ادامه افزود: امام خمینی (ره) جامعه ما را به این باور رساند که برای رسیدن به تعالی و رشد و اوج گرفتن باید، استقامت کرد، ایشان معتقد بودند که اگر مقاومت کنید در مسیری که انتخاب کرده اید، امداد الهی به کمک شما خواهد آمد. لذا باید گفت که در سایه همین فرهنگ مقاومت بود که انقلاب اسلامی توانست در برابر جهان استکبار ایستادگی کند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر در ادامه با اشاره به جایگاه و نقش شهید سردار سلیمانی در بحث انقلاب اسلامی، گفت: شهید سلیمانی عمر خویش را وقف مقاومت و مبارزه با دشمنان و تلاش های بسیاری برای اعتلای کلمه توحید، امنیت و... کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • روح الله جواهری IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    خداقوت