پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جشن روز مادر

حوزه/ استاد مدرسه علمیه خواهران برازجان، حضرت زهرا(س) را کامل ترین الگوی بانوان دانست و گفت: به حضرت زهرا (س) لقب « عالمه غیر معلمه » داده اند، چرا که معلم و آموزگارش رسول اکرم(ص) بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، اکرم خزاعی، استاد مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) در جشن میلاد بانوی دو عالم در این مدرسه، به تشریح جنبه علمی حضرت زهرا(س) پرداخت و بیان کرد: توجه به جایگاه علمی حضرت از چند جهت دارای اهمیت است که از یک‌سو بیانگر توجه اسلام به پیشرفت و توسعه علمی در مورد زنان و از سوی دیگر بیانگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های شخص آن حضرت است که با توجه به عمر کوتاه در اوج مقام علمی و فرهنگی قرار گرفته بود.

استاد مدرسه علمیه خواهران برازجان ادامه داد: جایگاه حضرت فاطمه (س) بسیار رفیع است و سوره ها و آیاتی از قرآن همچون سوره کوثر، سوره انسان، آیه تطهیر و آیه مودت در حق آن حضرت و همسر و فرزندانش نازل گردیده است.

وی اضافه کرد: به حضرت زهرا (س) لقب « عالمه غیر معلمه » داده اند، چرا که معلم و آموزگارش رسول اکرم(ص) بوده است.

خزاعی در تشریح لقب «محدَّثه» که روایات مختلف حضرت را با آن یاد کرده اند، افزود: مصحف فاطمه را باید یکی از نشانه های علمی حضرت فاطمه (س) دانست که به علت این دانش شهودی و علم لدنی به عنوان ‌« محدثه» ملقب گردید و سرچشمه ی علم حضرت زهرا(س)، علم لایتناهی الهی و درک گستره دانش ایشان برای کسی غیر از معصومان (ع) ممکن نیست.

وی در بیان مصحف فاطمه(س) طبق روایات، بیان کرد: کتابی است مشتمل بر اخبار آیندگان و اسراری که توسط جبرئیل یا فرشته دیگر به حضرت فاطمه(س) القاء شده و همچنین وصایای حضرت زهرا(س) که حضرت علی(ع) آن را تنظیم و تدوین نموده است و بر اساس اعتقادات شیعه این مصحف نزد امام زمان(عج) محفوظ می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha