سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 943076
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
تجلیل از بانوان خبرنگارقمی

حوزه/ خانه مطبوعات استان قم، به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن طی مراسمی از بانوان خبرنگار استان قم تقدیر و تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،به مناسبت ولادت باسعادت حضرت زهرا علیهاالسلام، مراسم تکریم از بانوان خبرنگار استان قم،‌به همت خانه مطبوعات استان قم برگزار شد.

در این مراسم، سیدموسی حسینی کاشانی تصریح کرد: خانه مطبوعات استان‌ها برای پیگیری مطالبات به حق اصحاب رسانه تشکیل شده و موجودیت پیدا کرده و از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد هم برخوردار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه توجه به حضور بانوان در عرصه های مختلف از جمله مقوله‌های مهم در برنامه ریزی‌های کلان است، گفت: در این راستا، کمیته بانوان در خانه مطبوعات استان قم راه اندازی شده که نشان از توجه جدی به بانوان خبرنگار در عرصه رسانه دارد.

حسینی کاشانی بر لزوم برنامه ریزی، اولویت بندی و هدفگذاری مناسب در فعالیت‌ها تأکید کرد و گفت: ما برای پیشبرد برنامه‌ها باید اولویت گذاری کنیم و متناسب با ظرفیت ها، اولویت‌ها را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه چند اولویت در خانه مطبوعات استان قم مطرح است، افزود: وضعیت بیمه اصحاب رسانه، وضعیت معیشتی، جایگاه اهالی رسانه در نهادها و سازمان‌های استان و ضمانت لازم برای پیگیری مطالبات از جمله مهترین اولویت‌ها و دغدغه‌های اصحاب رسانه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه با بیان اینکه مطبوعات باید در سطح تراز انقلاب باشند، تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم، افق‌هایی را برای ما روشن می‌کنند، گام دوم برای ما می‌تواند هدف گذاری و ریلی باشد که بر اساس آن، مسیر خود را مشخص کرده و به اهداف لازم برسیم.

وی بیان داشت: ما هم باید برای مطبوعات اهدافی همچون بیانیه گام دوم بنویسیم، مطبوعات قم باید با رویکرد خاصی که دارد به جایگاه اصلی خود برسد و اگر ما همه ظرفیت‌ها را جمع کنیم می‌توانیم به نتیجه دلخواه برسیم.

حسینی کاشانی در ادامه با اشاره به دغدغه‌ها و مشکلات خبرنگاران، گفت: خبرنگاری عشق است که در وجود اصحاب رسانه قرار دارد، شما خبرنگاران به عنوان چشم مردم هستند و وقتی از چشم مردم و مسئولان به جامعه نگاه می‌کنید، این جایگاه برای شما ارزشمند تر و مسئولیت شما سنگین‌تر خواهد بود، پس جایگاه خود را کوچک نشمارید.

در ادامه مراسم، محمد حسین همتی نژاد عنوان کرد: خانه مطبوعات می‌تواند  جایگاه خبرنگاران را ارتقا دهد و در رفع برخی مشکلات اصحاب رسانه اثرگذار باشد.

مدیر خانه مطبوعات استان قم به ارتباط مستقیم معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رسانه ها اشاره کرد و گفت: حمایت از خبرنگاران به عهده معاونت مطبوعاتی است و معاونت مطبوعاتی با مدیران مسئول رسانه‌ها در ارتباط هستند.

همتی نژاد تصریح کرد: اگر همکاری و همیاری اصحاب رسانه نباشد، خانه مطبوعات یک نام بیشتر نیست و فقط یک عنوان خواهد بود، حال آنکه خانه مطبوعات می‌تواند فرایندهای مربوط به حمایت از خبرنگاران را پیگیری کند.

وی بر لزوم اتحاد بین خبرنگاران تأکید کرد و افزود: ما برای اینکه صنف قوی تری باشیم، نیاز به اعضای بیشتری داریم و به همین خاطر از همه خبرنگاران فعال در عرصه خبر درخواست می‌کنیم تا عضو خانه مطبوعات شوند.

همتی نژاد همچنین به موضوع معیشت و بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: خانه مطبوعات در تلاش است که مشکل بیمه خبرنگاران را حل کند و برای این کار باید از تعداد خبرنگاران فعال در رسانه‌ها را که مشکل بیمه دارند، اطلاع داشته باشد. 

وی با بیان اینکه41 نفر از بانوان خبرنگار استان قم عضو خانه مطبوعات هستند، افزود: هم اکنون خانه مطبوعات استان قم دارای 28 نفر عضو اصلی و 13 نفر عضو افتخاری خانم است که امید است دیگر بانوان خبرنگار استان هم به این خانه بپیوندند.

 در ادامه مراسم، فاطمه عسگری، عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم اظهار داشت: ما همه به مشکلات خبرنگاران واقف هستیم و شاید تکرار مکررات در این باره باز هم نیاز باشد، به این امید که حداقل یکی از مشکلات خبرنگاران حل شود.

وی با بیان اینکه لازمه حمایت از خبرنگاران، اتحاد همه اصحاب رسانه است، تصریح کرد: خبرنگاران قدرت زیادی دارد و همواره در رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و صنفی مردم کوشیده اند.

سردبیر خبرگزاری شبستان در قم یادآور شد: گاهی مشکلی در جامعه وجود دارد که رسانه ها می توانند به صورت سیاستمدارانه به آن بپردازند و پیگیری کنند، امروز هم خبرنگاران می توانند با اتحاد به مشکلات صنفی خود رسیدگی کنند.

در این مراسم، هدایای فرهنگی از سوی آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام به بانوان خبرنگار تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha