پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد ، امام جمعه اهواز ، نماینده ولی فقیه در خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد گفت: قطعاً فرهنگ‌ساز بودن مادران، دختران و بانوان در جامعه جایگاه بی‌بدیلی است و اثر تربیتی مادر بیش از رسانه‌ها و مدارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در جمع عزاداران فاطمی، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهارداشت: در سه مقطع حساس و بسیار سخت تاریخی عَلم و پرچم دین به دست سه بانوی بزرگوار اسلام قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این مقاطع، عصر غربت دین و اسلام بود و هیچ مردی نمی‌توانست علم و پرچم دین را برافراشته نگه دارد اما این سه بانو علمدار، پرچم‌دار و فرهنگ‌ساز جامعه خود در حد قله قرار گرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که مقطع نخست بعد از رحلت جان‌سوز پیامبر اکرم(ص) است، عنوان کرد: در این مقطع حکومت به وجود مقدس امیرالمؤمنین(ع) واگذار شد، آغاز این حکومت مقطع بسیار حساس تاریخی بود و درحالی‌که اصحاب و یاران حضرت از سه یا چهار نفر تجاوز نمی‌کرد، تنها کسی که توانست این پرچم و علم را بردارد، حضرت فاطمه زهرا(س) بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد گفت: در مقطع دوم پس از شهادت امام حسین(ع) و با توجه به تصور دشمن مبنی بر تمام شدن اوضاع، در آغاز حکومت امام سجاد(ع)، علمدار و پرچم‌دار حضرت زینب(س) بود.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: عصر امام باقر(ع) و امام صادق(ع) عصر شکوفایی علم و دانش اسلامی است اما در دوران امام موسی بن جعفر(ع)، حضرت چهارده سال در زندان بودند لذا وقتی مردم برای سؤال مراجعه می‌کردند، بزرگ بانوی عالم اسلام حضرت فاطمه معصومه(س)، پرچم‌دار بود.

وی با طرح این پرسش که دختران باید ببینند در عصری که انقلاب اسلامی در قله قرار گرفته، رسالت و تکلیف آن‌ها چیست، تأکید کرد: قطعاً فرهنگ‌ساز بودن مادران، دختران و بانوان در جامعه جایگاه بی‌بدیلی است و اثر تربیتی مادر بیش از رسانه‌ها و مدارس است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد با اشاره به این‌که همه دین محبت است، اظهارکرد: مادر، بانو و دختر مجسمه عاطفه و محبت است. بسیاری محبت می‌کنند اما هیچ محبتی همچون مادر نیست. آقایان با معنویت هستند اما معنویت در بین خواهران قطعاً قوی‌تر است و دختران جوان نیز با معنویت‌تر هستند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha