شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بهرامی

حوزه/ در قرآن آمده است شب قدر برابر با هزار ماه است و هزار ماه یعنی ۸۴ سال که مطابق با  یک عمر انسان است، بنابراین لیله القدر می تواند عمر ما را تضمین کند و حقیقت لیله القدر وجود مقدس حضرت صدیقه کبری(س) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان در مراسم عزاداری سرور زنان عالم حضرت صدیقه کبری(س) در جمع اساتید، طلاب و کارکنان موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان با اشاره به حدیث امیرالمومنین(ع)که فرمودند: أیُّهَا النّاسُ، ألا إنَّ دُّنیا دارُ فَناءٍ وَالآخِرَةَ دارُ بَقاءٍ، گفت: سرای آخرت جایی است که  ماندگاری دارد و انسان باید خود را برای آنجا تجهیز کند، پس چرا دنیایی که سرای فانی و نابود شدنی است را اینقدر جدی گرفته ایم؟

وی با بیان حدیثی از امام علی(ع) که فرمودند: الدُّنْیَا خُلِقَتْ لِغَیْرِهَا، وَلَمْ تُخْلَقْ لِنَفْسِهَا، به یکی از ویژگی های دنیا اشاره نمود و افزود: دنیایی که ماهیت ذاتی ندارد و برای یک هدف دیگری خلق شده است چرا باید ما را آنقدر فریب بدهد، تمام حوادثی که می بینیم نشانه فانی بودن دنیا است و اینکه همه انسانها روزی خواهند رفت، تمامی انسانها با هر فرقه، دین و مذهبی اذعان دارند که دنیا نابود شدنی است.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی افزود: برخی افراد برخلاف تقویم های رسمی، یک سیر معنوی در خود ایجاد کرده و اول سال خود را با ماه مبارک رمضان شروع و  رزق معنوی سال خود را از ماه مبارک رمضان می گیرند.

وی ادامه داد: در قرآن آمده است شب قدر برابر با هزار ماه است و ما می‌دانیم هزار ماه یعنی ۸۴ سال که مطابق با  یک عمر انسان است، بنابراین لیله القدر که یک شب است می تواند یک عمر ما را تضمین کند و حقیقت لیله القدر وجود مقدس حضرت صدیقه کبری(س) است. 

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان با اشاره به حدیث لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِیٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَهُ لَما خَلَقْتُکُما گفت: سر خلقت تمام دنیا و مافیها در وجود حضرت زهرا(س) خلاصه شده است‌ و اگر خدا ایشان را خلق نمی کرد دنیا را نمی آفرید. 

وی اظهار کرد: سرّ تمام دنیا و کائنات بسته به خلقت حضرت زهرا(س) است و اگر کسی به معرفت و جایگاه رفیع حضرت زهرا(س) برسد به کنه وجود عالم هستی رسیده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha