جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سخنان علمای اهل سنت درباره حضرت زهرا (س)

حوزه/ رحیمی گفت: حضرت زهرا (س) برای احقاق حق ولایت همه توانش را به کار گرفت و همه گریه های حضرت هم حکایت از تنهایی علی علیه السلام و غصب حقوق ایشان بود و ما هم باید راه حضرت زهرا (س) ادامه بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، زهرا رحیمی، شامگاه شنبه در مراسم شب شهادت حضرت زهرا (س) که به صورت مجازی در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه برگزار شد، با بیان این که سیره زندگی اهل بیت(ع) مخصوصا حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی مناسبی برای رشد و نمو انسان ها خصوصا رشد معنوی آنهاست، اظهار داشت: سبکی که حضرت فاطمه زهرا(س) برای زندگی خودشان انتخاب کرده بودند، کاملا دینی و عقلانی بود که در آن رضایت الهی مهم ترین رکن است.

وی اضافه کرد: در زیارت جامعه کبیره بیان شده که هر کس نزد اهل بیت علیهم السلام بیاید و دست به دامان آنها شود و سبک زندگی شان را در تمام مراحل زندگی اش اجرا کند، یقینا نجات پیدا خواهد کرد، اما اگر از اهل بیت(ع) دوری کرده و به سبک زندگی دیگران که سنخیتی با اهل بیت(ع) ندارند، روی بیاورد به هلاکت می افتد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، سعادت دنیا و آخرت را نتیجه اتصال انسان ها به ولایت اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: هر آنچه حضرت زهرا(س) در طول عمر و زندگی مشترک با حضرت علی(ع) نشان از عاقبت به خیری و خوشبختی این خانواده قرآنی است و حضرت فاطمه زهرا(س) چه برای مردان و چه برای زنان الگوی مناسبی در همه زمنیه هاست.

وی با تاکید بر این که فضایل حضرت فاطمه زهرا(س) در قرآن نشان دهنده مقام والای ایشان است، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) برترین بانوی عالم و محبوب ترین فرد برای رسول خدا(ص) معرفی شده استو ایشان بعد از رسول خدا(ص) هم امام علی (ع) را تنها نگذاشت و تا آخرین لحظه برای احقاق حق ولایت تلاش کرد و در این راه هم به شهادت رسید.

رحیمی در پایان گفت: حضرت زهرا (س) برای احقاق حق ولایت همه توانش را به کار گرفت و همه گریه های حضرت هم حکایت از تنهایی علی علیه السلام و غصب حقوق ایشان بود و ما هم باید راه حضرت زهرا (س) را ادامه بدهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha