شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر کلب رشید

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید کلب رشید رضوی در مجلس عزای فاطمی گفت: حضرت زهرا(س) نمونه بارز صفات مادرش حضرت خدیجه بود. او در سخاوت، عقل و حسن وارث مادرش و جانشین پدر در صفات و اخلاق الهی بود.

به گزارش گروه ترجمه خبر گزاری «حوزه» بنیاد الجواد به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در نقاط مختلف کشور هند مراسم عزاداری برگزار کرد. در مجلسی که این بنیاد در لکنهو برگزار کرد حجت‌الاسلام والمسلمین سید کلب رشید رضوی سخنرانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی گفت: روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز پرداخت اجر رسالت از سوی ما است، از این رو مسلمانان وظیفه دارند تا حد امکان پاداش نبوت را بپردازند.

وی ضمن بیان کردن شرح حال حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) نمونه بارز صفات مادرش حضرت خدیجه بود. او در سخاوت، عقل و حسن وارث مادرش و جانشین پدر در صفات و اخلاق الهی بود. وی برای همسرش حضرت علی (ع) همسری دلسوز، مهربان و فداکار بود. هیچ تصوری جز پرستش خدا و عشق به پیامبر در قلب مبارک وی نبود.

وی در ادامه اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) ۵ سال از زندگی خود را قبل از ازدواج، با مادر و پدر بزرگوار خود و ۵ سال زیر سایه پدرش گذراند و نه سال بعد از ازدواج با همسرش علی مرتضی، در نشر معارف اسلامی، در امور اجتماعی و خانوادگی گذراند.

خطیب هندی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در آغوش پدر و مادرش تربیت شد و معارف و علوم الهی را از منبع نبوت کسب کرد. هرچه او قبل از ازدواج آموخت پس از ازدواج در خانه همسرش عملی کرد. وی به عنوان زنی معقول، تمام مراحل زندگی خود را پشت سر گذاشت و به امور خانه و مسائل مربوط به تربیت فرزندان توجه ویژه ای داشت و او از آنچه در خارج از خانه اتفاق می افتاد آگاه بود و از حقوق همسرش دفاع می کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha