جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم افسانه یاوری

استاد حوزه علمیه خواهران یزد، سردار حاج قاسم سلیمانی را تربیت یافته مکتب فاطمی خواند و گفت: سنّت خدا بر این است که هرکس گمنامی را بجوید، خدمات و زحمات خالصانه اش از نظرها دور نمی ماند بلکه محبوب قلب ها می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، خانم افسانه یاوری در نشستی با عنوان «ولایت مداری فاطمی»  که روز گذشته به صورت حضوری و مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) یزد برگزار شد، اقدامات حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را در دفاع از ولایت، در سه زمینه خلاصه کرد و گفت: اوّلین زمینه فعالیّت ایشان روشنگری با معرفی خود و امیرالمؤمنین (علیه السلام) بود؛ همانگونه که در خطبه فدکیه، حضرت علی (علیه السلام) را عبد مخلص، یار پیامبر، مورد افتخار ایشان معرفی کردند.

وی، افشاگری را دومین اقدام حضرت فاطمه مرضیه (سلام الله علیها) در دفاع از ولایت برشمرد و اظهار داشت: ایشان پس از اعتراض لسانی در غصب فدک و مقاومت دشمنان در برابر احتجاجات و دلایل، در مکان های مختلف و در منظر مردم،  به گریه و افشاگری پرداختند.

استاد حوزه خواهران، گریه های آن بانو را عاطفی و سیاسی خواند، به گونه ای که این اقدام، مورد اعتراض دشمن قرار گرفت چرا که منافع آنان را زیرسؤال می بُرد.

یاوری، واکنش عملی نشان دادن را سومین مرحله از اقدامات دختر نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در دفاع از ولایت ذکر کرد  به حدّی که در ملاقات آن غاصبان حکومت، از آنان روی برگرداندند و با یادآوری فرمایشات حضرت رسول(صلی الله علیه و آله و سلم) عدم رضایت و غضب خود را به آنان القا کردند.

وی، وصیت بر غسل و دفن شبانه را آخرین و کوبنده ترین واکنش در مقابل دشمنان خواند و سه حوزه فعالیت حضرت را دلیل بر احساس وظیفه و تکلیف در برابر ولایت برشمرد.

یاوری در تأیید و تأکید وظیفه خواص نسبت به جامعه،  بالابردن معرفت، اخلاص و ثبات قدم در راه انجام تکلیف را لازمه رشد و آمادگی ایشان برای راهنمایی دیگران دانست و در این زمینه، سرگذشت برخی از زنان صالحه مانند همسر حزقیل (مؤمن آل فرعون) را یادآور شد.

استاد حوزه خواهران، سردار حاج قاسم سلیمانی را مصداق عینی این ویژگی ها در عصر حاضر دانست و گفت: سنّت خدا بر این است که هرکس گمنامی را بجوید، خدمات و زحمات خالصانه اش از نظرها دور نمی ماند بلکه محبوب قلب ها می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha