جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خانم فرهیخته

حوزه/ نگاه عامیانه، سطحی، گذرا و غیر عمیق به زندگی اهل بیت (علیهم السلام) از آفات بزرگ جامعه محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد خانم فاطمه فرهیخته،  در نشست مجازی با عنوان «انتظار فاطمی» که از سوی مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) یزد برگزار شد، اظهار داشت: ما انسان ها در مسیر یادگیری و به کارگیری سیره حضرت فاطمه (سلام الله علیها) دچار زیان هایی بوده ایم و الّا بشر امروزی احوال بهتر و  آرامش بیشتری داشت.

وی با اشاره به شخصیت والای حضرت، با استناد به حدیث شریف کساء و سایر روایات، ایشان را پناهگاه و ملجأ برای وجود نازنین پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) معرفی کرد به گونه ای که نقش مهم آن بزرگوار در مسیر رسالت پیامبر قابل انکار نیست.

استاد حوزه خواهران، نگاه عامیانه، سطحی، گذرا و غیر عمیق به زندگی اهل بیت (علیهم السلام) را از آفات بزرگ جامعه برشمرد و گفت: این نوع نگاه، افراد بی سواد، با سواد و همه اقشار را شامل می شود و انتخاب غلط، عوام زدگی، انحراف و تحریف، از خطرات تحلیل عامیانه و غیر دقیق است، همان مشکلی که در زمان امیرالمؤمنین (علیه السلام) هم مشهود است.

خانم فرهیخته، کنار گذاشته شدن امام معصوم(علیهم السلام) از جایگاه ولایت را نتیجه عوام زدگی و تحلیل نادرست عنوان و تأکید کرد: علی رغم معرفی علی(ع) توسط پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) نگاه سطحی و بدون تفکر مردم، سبب تبدیل ارزش به ضدارزش و کنار گذاشته شدن امام معصوم (علیه السلام) از جایگاه خود شد.

وی با اشاره به دفاع حضرت زهرا (سلام الله علیها) از حریم ولایت، آن بانو را به عنوان منتظر واقعی معرفی و با استناد به روایتی از حضرت حجت (علیه السلام) مبنی بر الگو بودن مادرشان، بیان کرد: سیره ایشان مدّّنظر حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بوده بنابراین برای منتظر واقعی بودن، باید سیره فاطمی را دنبال کرد.

استاد حوزه خواهران، دغدغه مندی و احساس مسئولیت در برابر حکومت الهی را مهمترین درسمکتب فاطمی مطرح کرد و برای افزایش انگیزه و امید به تشکیل حکومت مهدوی در مردم، برشمردن شیرینی، جذابیّت و لذت حکومت مهدوی را لازم و ضروری دانست.

خانم فرهیخته در پایان، تحقق ظهور را در حالت اضطرار، قطعی عنوان و تصریح کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) به این مرتبه واصل شدند و ما باید به عنوان منتظر واقعی به این باور برسیم که جز با حضور صاحب امر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مشکلات حل نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha