شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بالصور/ مديرو حوزة محافظة سمنان العلمية وأعضاء مؤسسة نداء التوحيد الثقافية والتربوية يلتقون بآية الله الأعرافي

حوزه/ حوزه در تلاش است دانش، اندیشه و معرفتی که دارد را در عناوین جدید گره بزند و در شکل های نو در خدمت نظام و کشور باشد. این راهبرد کلانی است که حوزه به دنبال آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در مراسم افتتاحیه ساختمان مرکز فناوری و رشد(حجره نوآوری)  و رونمایی از فاز دوم پلتفرم پخش زنده دروس مدرسه فقاهت که با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در قم برگزار شد، با تقدیر از اقدامات معاون علمی رئیس جمهور گفت: در همین رابطه در شورای عالی انقلاب فرهنگی شاهد گزارشی از نوآوری در عرصه نانو بودیم که موجب شگفت انگیزی ما شده است. امید است در همه مراحل علمی شاهد این گونه پیشرفت و رشد باشیم.

عضو شورای عالی حوزه اظهارداشت: حوزه گنجینه عظیمی از علم، معرفت و دانش است؛ وقتی این گنجینه می تواند کارآمدی خودش را نشان دهد که بتواند با شیوه های تبدیلی به سمت خدمات اجتماعی و فرهنگی و... در عرصه بین الملل  و جامعه برود، تأثیرگذار خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که این حرکت الان شروع شده بیان داشت: حوزه امروز در آستانه تحولی از نظر حجم بالای نیروی خوشفکر و جوانی که دارای تحصیلات دانشگاهی است و می توانند در تبدیل و تحول علمی در جامعه و نظام مؤثر باشند و خدمات شایسته و بایسته ای هم ارائه دهند.

مدیر حوزه های علمیه افزود: حوزه بخشی به نام نخبگانی دارد که در این بخش حدود ۲ هزار نفر نیرو نخبه شناسایی شد.امروز حوزه ای واقعی است که اجتماعی، گره گشا و پاسخ گوی نیازهای کشور و جامعه باشد.

آیت الله اعرافی گفت: حوزه در تلاش است دانش، اندیشه و معرفتی که دارد را  در عناوین جدید گره بزند و در شکل های نو در خدمت نظام و کشور باشد. این راهبرد کلانی است که حوزه به دنبال آن است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: این مرکز هم رسالت حمایت از نسل نو که در حوزه و ذوق فنی دارند و در دانشگاه و حوزه برای تحصیل حضور پیدا کرده اند و دارای افکار نو هستند، برعهده دارد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: تلاش است با همت همین نیروهای جوان خوشفکر نوآور شاهد این باشیم که رشته های جدید در حوزه پی ریزی شود برای این که محصول حوزه بتواند گره ای از کار نظام باز کند تا بتواند خدمت فرهنگی و اجتماعی ارائه دهد.

عضو شورای عالی حوزه اظهارداشت: با شکل گیری این مجموعه شاهد راه اندازی بانک جامع و منشور حرکتی حوزه خواهیم بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha