سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
jsj

حوزه/ تفاهم نامه همکاری فی ما بین حوزه علمیه هرمزگان و اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ٰره) استان با محوریت گسترش فرهنگ خیر و احسان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام نادر حقیقی،در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری حوزه علمیه استان هرمزگان با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، گفت: کمیته امداد و حوزه های علمیه در بسیاری از موارد مانند خدمات رسانی نقاط مشترک بسیار دارند و با هم افزایی بین دستگاه ها و نهادهای مرتبط می توان خدمت رسانی بهتری به مردم جامعه کرد.

وی ادامه داد: شعار و هدف اصلی حوزه های علیه خدمت رسانی به مردم است و در این زمینه گام های موثری را برداشته شده و این تفاهم نامه می تواند زمینه همکاری مشترک برای ارائه یک نمونه موفق هم افزایی باشد.

 مدیر حوزه علمیه هرمزگان اظهار کرد: تمام مدارس علمیه استان دارای گروه های جهادی منسجم بوده و در زمینه های مختلف  مشغول خدمت رسانی هستند و از ظرفیت هایی  مانند خبرگزاری رسمی حوزه و فضای مجازی به عنوان زبان گویای مردم مستضعف استفاده می کنند.

حجت الاسلام حقیقی افزود: حوزه های علمیه به دنبال توانمند سازی مردم کم بضاعت هستند و در  بسیاری از مناطقی که ماموریت و جامعه هدف کمیته امداد است، طلاب مدارس علمیه نیز حضور دارند و می توانند با هم فزایی در زمینه های مختلف مانند فرهنگ سازی جمع آوری ذکات و.. همکاری  مستمر داشته باشند.

طلاب پیام رسانان مهر و محبت هستند

علی الهیاری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان هم گفت: طلاب پیام رسانان مهر و محببت و یاری گر مردم هستند و این اداره کل با فرهنگ سازی احسان  و نیکوکاری، به دنبال بر طرف کردن مشکلات و فقر مردم استان هرمزگان است .

وی خاطرنشان کرد : هزینه های  درمان  در استان هرمزگان نسبت به استان های همجوار و همچنین میزان گرانی اجناس طبق آمار های منتشر شده بسیار بالا است و این خود عامل و شاخصی است که باعث فقیر تر شدن مردم می شود؛ مردمی که در استانی با توسعه بالا در زمینه صنایع و.. زندگی می کنند، اما بهره ای از آن نبرده اند.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان افزود:‌ طبق آمار های منتشر شده ما در رتبه ۲۸ کشور های مشارکت کننده در کارهای خیر و احسان هستیم که با همکاری حوزه ها علمیه و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه می توانیم جلوی بسیاری از مشکلات را بگیریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha