شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هرمزگان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان تصریح کرد: خیرین حوزه علمیه ساز در واقع بر روی توسعه و استحکام اسلام ناب و تقویت بنیه معنوی و معرفتی جامعه سرمایه گذاری کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری <<حوزه>> از هرمزگان، حجت الاسلام نادر حقیقی، در جلسه ای با دبیر مجمع خیرین نهاد های حوزوی استان هرمزگان، گفت: خیری که به دنبال آبادانی و ساخت حوزه های علمیه است، در حقیقت به دنبال تقویت بنیه و هسته سخت افزاری انقلاب اسلامی است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: خیرین بسیاری در سطح کشور و در حوزه های مختلف فعالیت دارند که کار هر کدام بسیار ارزشمند و دارای اجر دنیوی و اخروی است. خیرین حوزوی در راه اعتلای اسلام و با نگاه دور اندیش خود اقدام به ساخت مدارس علمیه در سرتاسر کشور می کنند و در واقع بر روی توسعه و استحکام اسلام ناب و تقویت بنیه معنوی و معرفتی جامعه سرمایه گذاری کرده اند.

مدیر حوزه  علمیه اسان هرمزگان خاطرنشان کرد : توجه ویژه به این خیرین بسیار لازم است و باید هر از چندگاهی محافلی جهت گفتگوی مستقیم طلاب با آنان ایجاد شود تا ثمره کار خیر خود را مشاهده کنند ، از طرفی طلاب جوان ما که در این مدارس مشغول تحصیل هستند باید پیش از گذشته در جهت کسب علم و تقویت بنیه معرتی جامعه کوشش کنند.

حجت الاسلام حقیقی با تاکید بر لزوم مشارکت خیرین در ساخت حوزه های علمیه، گفت: در استان هرمزگان مدارس علمیه دچار مشکلات فراوان از نظر زیر ساخت هستند که لزوم توجه و کمک ویژه خیرین برای بازسازی این مدارس و همچنین ساخت مدارس جدید در مناطق استان را می طلبد.

دکتر حسین هاشمی تختی، دبیر مجمع خیرین نهادهای حوزوی هرمزگان هم با اشاره به ظرفیت و تمایل جوانان استان به تحصیل در حوزه های علمیه، گفت: امروز بیش از گذشته نیازمند ساخت مدارس علمیه در سطح شهرستان های استان هستیم و دنبال تمرکز گرایی در شهرهای پرجمعیت نیستیم.

دبیر مجمع خیرین نهادهای حوزوی استان هرمزگان تصریح کرد: جوانان هرمزگان از سرتاسر استان به شهرهای که دارای حوزه علمیه است، عزیمت می کنند و رنج سفر و دوری از خانواده را برای به کسب علم تحمل می کنند، از این رو نیاز است در شهرستان هایی که فاقد مدرسه علمیه هستند، اقدامات لازم را انجام دهیم.

هاشمی تختی افزود: خیرین حوزه ساز، خیرین نیک اندیشی هستند که با ساخت مدارس علمیه در راه اعتلای اسلام قدم برداشته اند و مجمع در نظر دارد برنامه ها ویژه ای برای این خیرین برگزار کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha