جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تست

حوزه / حجت‌الاسلام حقیقی در جلسه معارفه هئیت امنا مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) قشم، با تاکید بر این که حوزه علمیه با مردم و برای مردم است، تصریح کرد: حوزه علمیه امروز باید در جهت نیازهای مردم گام بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت‌الاسلام نادر حقیقی، مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان، ظهر امروز در جلسه معارفه هئیت امنا مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) قشم گفت: سیر شکل گیری حوزه های علمیه با همراهی مردم و برای مردم بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان افزود: اگر از زمان رسول اکرم (ص) تا امروز حوزه پایدار بوده با همراهی  مردم بوده است و اکنون هم حضور مردم در کنار روحانیت بسیار احساس می شود.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان تصریح کرد: انقلاب اسلامی به برکت حوزه علمیه شکل گرفت و همانطور که انقلاب در حال گسترش است حوزه نیز در حال رشد و توسعه است و شاهد نقش آفرینی حوزه های علمیه در سطح کلان کشوری و استان هستیم.

حجت‌الاسلام حقیقی اظهار کرد: در بعد آموزشی حوزه های علمیه با توجه به رسالت پاسخگویی به نیاز های جامعه، امروز به صورت منطقی و مستدل شاهد تقویت آموزش و پژوهش به خصوص علوم انسانی اسلامی در سطح حوزه ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت آموزش و پاسخگویی به نیازهای جامعه قریب به ۴۰۰ رشته و گرایش در سطح حوزه طراحی شده است و ما هم با توجه به ظرفیت استان هرمزگان به سمت بومی سازی و گسترش رشته ها گام بر داشته ایم.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان به طرح آمایش حوزه های علمیه هم اشاره کرد و گفت: جذب طلبه متخصص بسیار مهم و ضروری است که در استان به دنبال آن هستیم.

این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha