جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان قم

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: برنامه‌های قرآنی دهه فجر انقلاب اسلامی با همکاری نهادهای فرهنگی و قرآنی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده امروز در جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان که با حضور نمایندگان برخی نهادهای استان در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: بعضی از دستورات قرآن کریم خمیرمایه همه تحولات است و هر اقدامی که بخواهد صورت بگیرد برخی از هدایت‌ها در یک هدایت نهفته است. در واقع، کاری که حضرت امام خمینی(ره) در مبارزه با طاغوت و برپایی نظام اسلامی کردند عمل به آیه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَفُرَادَی» بود.

وی در ادامه، بر لزوم هم‌افزایی نهادهای عضو کمیته قرآن در اجرای برنامه‌های مشترک تاکید کرد و گفت: باید با تلاش مضاعف و یکپارچه‌سازی ظرفیت‌ها در ایام دهه فجر، حق امام عظیم الشأن و انقلاب اسلامی را ادا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خواستار پرهیز از موازی‌کاری در اجرای برنامه‌های قرآنی دهه فجر شد و بیان داشت: خوشبختانه با فروکش‌کردن شیوع ویروس کرونا، استان قم نسبت به سایر استان‌ها وضعیت خوبی دارد، بنابراین در راستای تداوم این موفقیت، باید تمامی برنامه‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی اجرا شود.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده با جمع‌بندی طرح‌ها و پیشنهادهایی که در این جلسه ارائه شد، اهم اقدامات کمیته قرآن را شامل برگزاری محافل قرآنی در مساجد، خانه‌های قرآنی، محیط باز و فضای مجازی، تجلیل از خادمان، نخبگان و مدیران موسسات قرآنی، لزوم برجسته‌سازی نقش مربیان پرورشی در فرایند تعلیم و تربیت و اشتراک گذاری محتوای تولیدی قرآنی برای جامعه هدف عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی عامه مردم از برنامه‌های قرآنی را مورد توجه قرار داد و خواستار معرفی، چهره پردازی و چهره سازی استعدادهای قرآنی شد.

اجرای برنامه‌های قرآنی در بخش‌های تابعه و طراحی اقدامات قرآنی در ادارات استان از دیگر محورهای مورد تاکید حجت‌الاسلام شعبان‌زاده بود.

در ابتدای این جلسه، نمایندگان نهادهای عضو کمیته قرآن ستاد دهه فجر برنامه‌های پیشنهادی ایام دهه فجر را ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha