پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم اهدا جهیزیه به نوعروسان بیجاری توسط سپاه بیت المقدس کردستان

حوزه/حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار با انتشار نامه ای در فضای مجازی، به اعتراض فرماندار این شهرستان به برگزاری نماز جمعه پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، هفته پیش نماز جمعه در شهرستان بیجار و شهرهای تابعه بعد از مدت زمانی دوباره با حضور نمازگزاران برگزار گردید.

با این وجود ورمقانی، فرماندار شهرستان بیجار نسبت به برگزاری و اقامه فرضیه عبادی ـ سیاسی نماز جمعه در شهرستان بیجار اعتراضاتی در فضای مجازی منتشر کرد.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر؛ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار و امام جمعه شهر توپ آغاج با انتشار جوابیه ای به نامه فرماندار این شهرستان پاسخ داد.

در متن این جوابیه می خوانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَی ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ»

پیرو انتشار نامه مجازی جناب آقای مهندس ورمقانی فرماندار محترم شهرستان بیجار نکاتی را به استحضار مردم شریف شهر توپ آغاج  می رسانم .

«اللهم افتح لنا بالخیر و اجعل عواقب امورنا الی الخیر برحمتک یا ارحم الراحمین»

۱. قطعا رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس در شرایط بحرانی و حاد الزامی است.

۲.طبیعتا شرع مقدس در جای که  خطر جانی برای انسان ها داشته باشد تکلیف جایگزین را پیشنهاد می کند. و دستور به انجام دادن آن در وقت دیگر موکول کرده است؛ بطور مثال برای انسان های که روزه گرفتن  مشقت دارند یا مریض هستند روزه را برداشته است‌.«أَیَّامًا مَّعْدُودَاتٍ ۚ فَمَن کَانَ مِنکُم مَّرِیضًا أَوْ عَلَیٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَیَّامٍ أُخَرَ ۚ وَعَلَی الَّذِینَ یُطِیقُونَهُ فِدْیَةٌ طَعَامُ مِسْکِینٍ ۖ فَمَن تَطَوَّعَ خَیْرًا فَهُوَ خَیْرٌ لَّهُ ۚ وَأَن تَصُومُوا خَیْرٌ لَّکُمْ ۖ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ؛‌ روزهای محدودی را (باید روزه بدارید) و هر کس از شما بیمار یا مسافر باشد، باید تعدادی از روزهای دیگر را (روزه بدارد) و بر کسانی که روزه برای آنها طاقت فرساست، (همچون بیماران، و پیران) لازم است با اطعام مستمندی، کفاره دهند. و هرکس فرمان خدا را در انجام کارهای نیک اطاعت کند، به نفع اوست و روزه داشتن به نفع شماست اگر می‌دانستید»

۳.در وضعیت های قرمز و نارنجی کرونا ویروس ستاد برگزاری نماز جمعه شهر توپ آغاج و دفتر امام جمعه طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس نمازجمعه توپ آغاج  را تعطیل و اقامه نکرده است .و هرگز از دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا سرپیچی نگردیده است و مساجد و مصلی ها پیشگام در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا بوده است . برخلاف خیلی از اماکن و فضاهای شلوغ که بالاجبار چند روز بسته شدند ولی دوباره  روز از نو روزی از نوع فعالیت ها از سر گرفته شد.

۴.اما در رابطه با برگزاری نماز جمعه شهر توپ آغاج در وضعیت زرد؛ به استحضار همه اهالی و مومنین محترم توپ آغاج  می رسانم، با توجه به اقامه نماز جمعه در بیش از ۷۰۰ شهر زرد طبق اعلامی که از سوی معاونت امور استان ها  صورت گرفت و همچنین  دستور  مدیر محترم دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان کردستان؛ نماز جمعه در شهر ولایتمدار توپ آغاج با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اقامه گردیده است و هیچ اصراری در کار نبوده است.

۵. حال سئوال جدی پیش می آید و آن هم این است؛ آیا واقعا نماز جمعه با تعداد کمتر از ۵۰ نفر با فاصله گذاری اجتماعی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا چه تهدیدی برای سلامت دارد؟.

۶.آیا واقعا نظارتی بر مراسمات دفن اموات هم با آن جمعیت گسترده و فشرده صورت می گیرد؟ هرچند می دانم غم از دست دادن عزیزان سخت و تحمل آن داغ صعب و دشوار است.

۷.چرا این قدر حساسیت روی نماز های جمعه و جماعت هست.

آیا صف های طولانی،خرید برای سیم کارت،توزیع لاستیک ، ثبت نام سجام،  توزیع کود شیمیایی بدون فاصله گذاری اجتماعی که بر اساس مدیریت های نادرست صورت میگیرد را مشاهده نکردید یا حساسیت آقایون فقط روی مسائل دینی است.

۸. از ابتدای شیوع ویروس کرونا احدی از مسجدی ها در شهر توپ آغاج الحمدالله به این ویروس آلوده نگشته است چون النظافه من الایمان و امیدوارم با رعایت دستورات دین، استغاثه به درگاه پروردگار متعال و ائمه معصومین علیهم السلام این ویروس نحس شکست بدهیم.

۹. اعتدال، شعاری است که دولتمردان محترم روی آن تاکید می کند. افراط در منع  مسائل مذهبی و بستن اماکن مذهبی ،جلوگیری از برنامه های دینی در شرایط زرد و آبی به نظر می رسد از حالت اعتدال خارج شده است.

در پایان از دغدغه ها و نگرانی های جنابعالی برای سلامت مردم تقدیر و تشکر میکنم مطمئن باشید دغدغه های ما هم برای سلامت جان و تن و دین مردم از شما زیادتر نباشد قطعا کمتر نیست.

 لَا یَزَالُ الْمُؤْمِنُ خَائِفاً مِنْ سُوءِ الْعَاقِبَةِ لَا یَتَیَقَّنُ الْوُصُولَ إِلَی رِضْوَانِ اللَّهِ حَتَّی یَکُونَ وَقْتُ نَزْعِ رُوحِهِ وَ ظُهُورِ مَلَکِ الْمَوْتِ لَه‏ ؛ اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha