جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ارتباط مادر و فرزند

حوزه/ خانم طالب‌زاده گفت: ارتباط درست بین مادر و فرزند عامل مهمی در سلامت ذهنی و اعتمادبه‌نفس فرزندان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، خانم طالب‌زاده، کارشناس مسائل دینی و ستاد حوزه علمیه خواهران استان خوزستان، در ارتباط زنده رادیویی با برنامه «بنگله» با موضوع «رابطه مادر و دختر با تأسی از شیوه تربیتی حضرت زهرا(س)» اظهار داشت: مادری که می‌خواهد دختری باایمان و خداشناس داشته باشد، شایسته است که در ابتدا بر ایمان و تقوای خود بیفزاید تا بتواند دختری  پاک و خداپرست را پرورش دهد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) با عمل به آنچه می‌فرمود، فرزندانش را بااخلاق و رفتار اسلامی آشنا می‌ساخت؛ لذا مادری که می‌خواهد دختر شایسته‌ای تربیت کند، باید در عمل، به آنچه می‌گوید پای بند باشد، تا دخترش یا دخترانش با آسودگی خاطر، در عمل از او الگو گیرند.

استاد حوزه علمیه خواهران خوزستان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) شوق بندگی و عبودیت و خضوع در برابر معبود را در دل‌وجان فرزندانش تقویت می‌کرد، پس یک مادر اگر در بعد دینی و مذهبی خود اهل عمل باشد و پایبند به آن باشد دختر هم الگوبرداری می‌کند، مشروط به آنکه رابطه‌ی صمیمی و بر پایه‌ی دوستی بین مادر و دختر باشد.

خانم طالب‌زاده در پایان گفت: ارتباط درست بین مادر و فرزند عامل مهمی در سلامت ذهنی و اعتمادبه‌نفس فرزندان به‌ویژه دختران دارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha