شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: جهیزیه سنگین و مهریه بالاست که این امر باعث کاهش میل و رغبت جوانان به ازدواج شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، امروز در مراسم اهدای جهیزیه به نوعروسان بیجار که به همت سپاه این شهرستان در سالن شهید رحمانی این شهر برگزار شد، بیان کرد: داشتن ایمان به خداوند متعال و هدف از راه های فتح قلوب دیگران است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار ادامه داد: اگر خدایی ناکرده زوجین در زندگی خود از ایمان و هدف عاری باشند آن زندگی بقا و دوام نخواهد داشت و استمرار زندگی مشترک زوجین با مشکل روبرو خواهد شد.

امام جمعه شهر توپ آغاج اظهار کرد: زوجین باید صداقت و راستگویی را در زندگی مشترکشان به عنوان اولویت قرار دهند تا اعتماد ایجاد شود.

این استاد حوزه  تصریح کرد: صداقت زوجین در زندگی باعث ایجاد فضای نشاط در خانواده می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب های زندگی های امروزی عدم توجه زوجین به همدیگر است، گفت: برخی از مشکلات باعث شده است که سن ازدواج در جامعه با بسیار بالا برود، لذا مسئولان باید با شناسایی و برطرف کردن مشکلات، زمینه ایجاد ازدواج آسان جوانان را فراهم آورند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در پایان گفت: از دیگر مشکلاتی که امروز بر سر راه ازدواج جوانان  وجود دارد، جهیزیه سنگین و مهریه بالاست که این امر باعث کاهش میل و رغبت جوانان به ازدواج می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    کاملان‌درسته.
  • درخت IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    مهریه‌بایدکامل‌حذف‌بشه‌چون‌واقعن‌‌‌‌یک‌چیزی‌هستش‌که‌فقط‌باعث‌دردسرمیشه‌ووقتی‌زن‌تمکین‌نمیکنه‌‌مهریه‌کاملان‌بی‌معناترمیشه‌‌بایدمهریه‌مثل‌نفقه‌باشه‌درقبال‌تمکین‌.
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      0 0
      حذف ؟ مهریه حق زن است ، اما مهریه های بالا شومی آورند چنان که رسم جهیزیه هم اولا الزامی نیست ثانیا بایستی حد اقل تا می شود به مقدار ضرورت و ساده بسنده شود .